|
|
|
|---|---|
|
Jag har besökt mässan och gjort ett reportage om mässan Miles Per Hour som öppnar idag: Länk Vad tycker ni andra om mässan? Mässans hemsida: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Jag tycker det var en trevlig tillställning. Visserligen var det en ganska liten mässa till antalet bilar men jämför man med Stockholms bilsalong där bara ca 10% av bilarna är värda att se, var behållningen mycket hög från MPH mässan. En bonus var också motorljudsdemonstrationerna som hölls av Peter Sundfeldt. Jag gillade särskilt race-Porschen som lät underbart. Tack för ett trevligt reportage också! Mycket bra att Autopower håller sig uppdaterat med de senaste evenemangen. |
|
|
På omslaget till MPH-tidningen är Carrera GT dominerande, den bilen fanns inte att bese under lördagen iaf???... |
|
|
Nej, den fanns inte på söndagen heller vilket var synd. Man skulle ju hellre ta den än exempelvis Ferrari Enzo. Hur som helst var det ju många andra trevliga bilar där. Mvh Johan |
|
| Japp, men den som väckte mest habegär var ändå Gallardo Spydern - vackraste bilen någonsin?... Den som sommarbil o SLR "722 Edition" (också på mässan) som vinterbil; hade varit något :) | |
|
Mycket trevlig mässa med riktigt fina bilar. Höjdpunkten var nog när Sundfelt & co varvade ur Lamborghinin med kall motor på söndagen. Tack för ett trevligt reportage med fina bilder. Mvh |
|
kilroy |
Tack för ett mycket bra reportage!! Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
Ni som vill och kan finns även mässan i Stan(Nacka Strand) se mph.nu klart värt ett besök |
|
|
Trist att se kotlettfrillorna på Callisma stå och tala med varandra istället för att visa Bentley-, AM- och Lambobilarna för besökarna. Tristaste montern! BMWs Z4 M coupé i blått var väldigt fin, liksom nyaM5 Touring. Vill ha! |
|
|
En fråga så här inför den stundande MPH-mässan i Göteborg; Får man provsitta bilarna eller är det "se men inte röra" som gäller? |
|
|
Det är nog lite beroende på vad det är för bil, men de "vanliga" bilarna får man provsitta. En del utställare erbjuder även provkörning av bilar intill mässområdet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Funderar på en Bentley Continental GT Speed som pendlarbil. Får väl åka och provsitta den på fredag. | |
|
Jaha Gorban, själv tänkte jag mig en SLR Roadster till sommaren, lagom att beställa nu...ska bara kolla in den på MPH först :) |
|
|
Svar till ErikW: Då är svaret egentligen att man inte får klämma på speciellt många bilar, för vanliga bilar finns det ju verkligen inte på den mässan. Kanske Mini Clubman då, tjoho! :) Men men, jag förstår vad du menar och det tackar jag för. Hoppas bara man får provsitta R8... Hoppsan Kerstin, nu svor jag i kyrkan... ;) |
|
|
Med "vanliga" bilar menar jag t ex BMW, MB, Corvette, Alfa, Audi och Lexus ;-) Att en finnig tonåring med kepsen bakofram får provsitta en Koenigsegg tror knappast, men är man seriös spekulant är det nog inte omöjligt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag råkade vinna en biljett men kan tyvärr inte gå. Någon annan som vill? |
|
| jag kan ta den, jag ska dit :-) kommer bli riktigt kul, grymma bilar! | |
| Skicka ett PM med adress så skickar jag imorgon, om du inte vill hämta den i Sthlm dvs :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.