|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Vad ska man ha för halsrins storlek på trippel dcoe på en B35a? Kam rätt snäll och max varv ca 7000 Mvh //M(arkus) | |
|
Jag kör med 38 halsringar i mina 45or, tror det är lagom, med 40 funkar säker fint det också iom att du ska varva 7000. Jag har 282gr schrick in en Alpina B9 motor (3,5 m30) /Otto |
|
|
Hur är gången på motorn? är det något mera gjort åt motorn? |
|
| Detta låter som mkt trevlig trimmning! Hög ballhetsfaktor! finns bilder på era installationer? Skulle vara mkt trevligt att få se! | |
|
Motorn går jämt och fint på tomgång, drar bra från botten och brölar gott på full gas Motorn är enl B9 spec förutom kammen 10,2:1 i kompförh. 47/39 ventiler full hemi hartge grenrör invägda stakar och kolvar portade insug electromotive tändning Mer info och bilder: Länk Några filmklipp: Från i somras: Länk Länk Länk Länk Äldre klipp Länk Länk Filmerna är med getrag överväxel. Nu är det sportlåda Vad ska din motor sitta i för bil? 7-serien? (coolt i så fall!!) Mvh Otto |
|
|
Om det är mej du frågar så kommer den att hamna i en E12... Visst skulle de va lite små ballt att få ha den i 735an men antagligen lite jobbigt att besikta. Kanske ännu längre in i framtiden om man får råd att bygga med spjällhus och mappat sprut. Mvh //M(arkus) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.