|
|
|
|---|---|
|
Det är nåt fel på min 330iA-01, det började med att jag igår skulle backa ut från uppfarten, det gick inte, det var som handbromsen var åtdragen (det var den inte), sen "släppte" det och jag kunde köra, senare märkte jag att bilen känns orkeslös vid start, den varvar liksom mer än vad det går. typ som när man slirar på kopplingen på en manuell. Det lyser även en en indikering, ett kugghjul med utropstecken i. Kan nån säga vad felet ligger hur dyrt det är att åtgärda..det känns dyrt... Tack. Mvh Filip | |
|
Angående handbromsen: Kan det vara så att bromsarna frusit fast? När byttes det olja senast i automaten? Misstänker att den behöver servas. Det märks tydligast när den är kall/kallt ute eller? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Tja tror kanske att du har för lite olja i växel lådan. Kan få dem symtomen då så ett tips kolla nivån |
|
|
Lämnade in den idag på verkstad..enligt dom hade växellådan rasat, bara att slänga in en ny (begagnad) som kommer kosta ca 20 000:-.. Jag har ägt bilen i 4 ca månader och kört 6-800mil, tror ni detta suger eller ?? Vad ska man göra ?? Har säljaren (bilfirma) nån skyldighet ?? Snälla..hjälp ! |
|
|
Ibland har man mer otur, andra gånger har man tom lite tur. Låter ju inte som att lådan skulle ha varit helt felfri t ex för fyra månader sedan. Kolla upp detta med garanti, så att du vet exakt vad som gäller när du börjar diskutera med säljaren. Inte ens en privatperson kan nuförtiden sälja en begagnad bil utan garanti om den inte är bortförhandlad. Det skulle inte förvåna om det finns inlägg här på forumet rom reder ut begreppen fullständigt. Leif L |
|
|
Ja det är inte billigt med automatlådor som rasar. Vi hade en VW Caravelle på jobbet som gått 9990 mil typ som den rasade på. Garanti sträckte sig till 10000mil vilket både verkstad och vi tyckte var ganska roande. Minns inte om det var 60.000 det skulle kosta att få en ny. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Samma sympton som för dig förresten men en dag gick den bara bakåt. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Jag tror f*n jag smäller av..sånt får inte hända, detta är dessutom andra ggn det händer mig, förra ggn var det en 525-92:a det hände på.. | |
|
Efter att ordat med en vän tror han att det är nåt lurt med firman, efter att berättat hur bilen beter sig hävdar han att det är för lite olja i lådan, han är säker ! Bilen hugger liksom till vid 3000varv och då har jag full drivning, men den vill inte växla för den har gått in i nåt felsäkert läge. På detta baserar han det hela på. Håller ni med om att det kan vara oljan ? Ska jag lämna den till en anna verkstad ? |
|
|
Jag hade en Carina E -94 2.0 Automat innan som slirade när man just hade startat och lådan var kall. Jag bytte olja men det hjälpte inte. Det var bara vid starten den slirade i övrigt gick den som en raket... =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Vad var et för fel då ? | |
|
Säg det! =) Det var just vid startögonblicket. Typ startar bilen, lägger i backen och gasar ut ur parkeringsluckan. Den slirade lite innan den fick fart men sen gick den som den skulle. Jag hade inga problem annars med den och det gjorde mig så lite att jag inte undersökte vad som var problemet. Men oljebyte hjälpte inte i alla fall. Men innan du byter låda så tycker jag du ska prova byta olja! Oljan är inte så dyr som en växellåda. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.