|
|
|
|---|---|
|
Hej jag ska färga en m3-backspegel till bmw e36! har köpt sprey o lack hos bmw 150 ml so undrar jag hur man färgar? spreya med färg burken sen låta stå i 30 min sen lacka vänta i 30 min o so vidare uprepa boda grejerna 3 gånger?altså samanlagd 6 gånger ska jag spreja! 3gånger färg o 3 gånger lack efter varandra? eller ska man uprepa spreja färgen gång efter gång sen sist lacken ner färgen ser bra ut? Färesten kan man färga en hel m-front med burken om man köper flera burkar i så fall hur många burkar? fins det non som har färgat skelv?eller blir det fult? kostar 3000 att lacka m-fronten om det fins non ställe som lakar billigt vart? blade | |
|
om svaren är rät på 2:andra raden om man ska samanfatta allt som jag har skrivit i 3 rader so hur monga minuter ska man vänta efter att ha färgar sen färga igen? sen till sist lacken? blade |
|
|
Har du inte råd att lacka grejerna hoss en billackerare(3000 för en spoiler är normalt) så bör du nog inte köra BMW. Men om du vill testa dina lack-kunskaper: gör det själv... kör på! _____Vraum!_____ |
|
| Backspeglarna ser nog rätt ok ut med sprayburk, men om du ska m-fronten så bör man använda 2-k lack då det är svårt att få en tjock och fin yta med en sprayburk. Ang lackningen så gör så att du provar dig fram tills du får en fin yta lägg ett lager färg vänta tills sen är torr, behöver inte va dammtorr. Sen lägger du nästa lager osv. När du är nöjd med ytan så tar du klarlacken och gör samma procedur där. Hur länge du får vänta beror på temperatur och hur mycket färg du lagt på. | |
|
aha ok tack för svaret mr. 325ipower ; ) 1.fast om jag har lärt mig rätt ner man sprejar so sprejar man först med färgen flera gånger tills det ser bra ut sen till slut ska man spreja klarlak flera gånger tills den ser bra ut med? 2.inte skyfta först färg sen lack sen färg sen lack igen tills det blir bra? 3. sen hur monga minuter ska man vänta efter man har färgat sen ska färga igen typ? MVH blade |
|
| Blade83: Har du grejerna löst? Dvs gör du demo själv? Isf kan jag hör med "min" lackerare om han kan tänkas lacka din grejer, gissar på ett pris runt 2500-3000 för front+speglar (förutsätter att fronten har god finish o inte behöver spacklas allt för mycket!) | |
|
ja Dawwe men jag tenkte färga bakspegeln sklev mmen fronten vet jag inte kanshe den blöir svår att färga om du känner non som tar 1000 kr för ferga fronten so har jag råd.. har betällt fronten från hova.com so vet inte hur det ser ut dära om god finfish... |
|
| Ok...Ett tips är att åka runt till mindre verkstäder o visa upp fronten för de, det är nog inte omöjligt att hitta någon som lackar den för mellan 1000-1500 (utan kvitto). Synd att jag inte kan lacka för annars kunde jag lackat den åt dig i hans box, men ja ska lära mig att lacka så småningom:-) | |
|
aha ok men Dawwe jag har inga pengar nu men tills 25:e so jag undrar vad är det billigaste din kompis tar för lackering ska skelv ackså kolla runt... blade |
|
| Ja du lägger flera lager färg först sedan lägger du på klarlacken. Säg att du lackar när det är ca 20 grader så kanske det behövs 10-15 min tills färgen torkat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.