|
|
|
|---|---|
| Tjena jag köpte mig en bmw 320i 86- som jag kört ganska hårt med fd ägaren har kört på mineral olja motorn tickar lite m.m blir betydligt mer när man öppnar huven :'< undrar vilken olja jag bör köra + om det kan minska ventilknacket =) | |
| glömde dock till lägga att jag köpt Delsyntetisk 10w-40 biltemas + oljefilter.. men bör jag köra med nån annan? | |
|
Hej, Tycker nog inte du ska köra på varken hel eller halvsyntetisk olja då detta är finare oljor. Tickandet du har kommer att bli ännu mer. Prova med att ställa ventilerna hos en duktig meckare och häll på vanlig mineral olja så ska du se att det nog löser sig! Lycka till Mvh Ive M#POWER |
|
|
Ive > Trams. En hel- eller del-syntetiskt olja fungerar alldeles utmärkt. Använd sökfunktionen på forumet och sök efter Johan B så får du ett korrekt och fakta underbyggt svar på varför helsyntetiska oljor är överlägsna mineraliska dito. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Hej Johan, Jag vet inte var du läste om att jag nämde att hel och halv syntet var dåliga oljor... Eller att de ej går in i hans motor. Jag bara gav ett råd i grabbens problem! :-) Mvh Ive M#POWER |
|
|
Menade inget illa... Du skrev att tickande kommer att öka, men det är tveksamt, dessutom kostar en bra syntetolja så lite idag så det är ju ingen idé att spara 50:- på en sämre mineral. :-) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.