|
|
|
|---|---|
|
Okej att bensinmätaren går ner rätt snabbt ibland när man kör d e ju rätt normalt. Men grejen e att den går upp ibland &så,& d vore ju kul om d va så att soppan kom tillbaka!men icke. Men jag undrar om nån vet vart problemet sitter? Bensin mätaren går upp & ner till & från, plus att avståndet på mätaren till hur långt man kan köra på resterande bensin ändrar sej &så upp & ner, men själva bensin förbrukningen verkar stämma. Ere en givare i tanken el nått annat som spökar?? | |
|
Kan möjligen tankmätaren kärva så att den fastnar i vissa lägen, du kan prova med 1deciliter tvåtaktsolja i full tank för att smörja mätaren |
|
|
Att "datorn" ändrar hur långt du kommer beror ju på hur man kör just då så att den ändrar sig åt båda hållen e väl rätt men vad som styr nålen e jag mer osäker på, min nål tvekar ibland den också, främst när det är lite sås kvar. Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ? |
|
|
Jo d e sant att den ändrar på sej! Men vi pratar från 20 liter till 60 på mätaren, & resterande bensin på avståndsmätaren kan skilja på 5 km till 300 km. D e så olika. Men som sagt den mätaren som visar hur mycke bilen drar i snitt verkar va ok. Kan d bero på givaren i tanken?el ere nå el grej mån tro? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.