|
|
|
|---|---|
robert pentén |
håller på tar bort alla listerna vilket har funkat bra, det som är kvar är växleknoppen automat 540 e39a fick hjälp av en snäll forums person om att dra den rakt upp bara och hålla in knappen på spaken men han var osäker på om man skulle ha tändningen på eller ej, någon som är säker? Sen har jag inge lyx navigations system utan originalstereon i bilen som har en lucka över sig hur får man bort luckan = den ska lackas, men hittar inga bra skruvar ellre så, är det bara som med dom andra listerna på dörrarn att dra rakt ut? verkar inte så stabilt vid stereon :) tackar |
robert pentén |
nu fick jag av växelknoppen nu e det bara stereo luckan kvar har ingne anning hur jag ska göra där :) |
| När du fått lös stereoluckan, se till att skriva här, vill veta samma sak nämligen. :) Mvh carl | |
robert pentén |
i denna tråd kanske någon vet hör med nille skriv sedan här :D Länk |
|
Listen över bandaren eller CD sitter fast med dubbelhäftande tejp och tre små plast "pliggar" som sitter fast på listen och trycks igenom själva luckan och låses med hjälp av hullingförseda metallclips. Vad som behövs är två smala skruvmejslar, ficklampa och en böjlig rygg :-) Du får titta underifrån på luckan och helt enkelt bryta av listen. Det går men ta det försiktigt. Platspinnarna på listen kommer troligen att knäckas men det spelar i praktiken igen roll då tejpen håller allt på plats om du vill använda eller sälja dinna gamla lister. Hoppas du förstår vad jag menar. Jag kan mejla bilder på hur baksidan opå listen ser ut, om det skulle hjälpa. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
robert pentén |
jo jag har sett dom där piggarna ser ut som gängade stavar som kommer in uppifrån så jag fatta inte hur jag skulle gänga ur dom underifrån utan att ta av locket först men nu när du säger det så kom jag på att dom andra pinnarna på listernas baksida är ju gägnade för att få bättre fäste bara så i och tryck lite förstiktigt, tackar guld verkligen! |
robert pentén |
hmm har tryckt nu några gånger men vågar inte bända för hårt då hela alltet kommer spricka känns det som hur mycket vågar man ta i, jag testar att trycker på piggarna man ser underifrån men vill inte pressa för hårt så hela luckan till stereon lossnar, bara listen vill jag ha inte hela luckan :D |
|
Robert: Jag kan ta ansvar för din bil :-) men på min gick det bra. Försök att ta bort metalclipsen först. Böjd och bänd på dem med en mycket smal skruvmejsel tills de ger sig. Det tar lite tid om du vill vara på den säkra sidan. Som jag sa innan är det inte omöjligt att plastpinnarna på listen knäcks men det gör inget. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
robert pentén |
när du menar att jag ska ta bort metalklipsen så är det dom man ser underifårn alltså? jag struntar i om pinnanra går av det finns bra lim och sånt att sätta dit den med sen :) men klipse är do man ser när luckan är uppflippad alltså? dom som sitter runt pinnarna som ser ut som hmm brickor bara? |
|
Robert: när du menar att jag ska ta bort metalklipsen så är det dom man ser underifrån alltså? Ja helt riktigt. Detta att använda både tejp och metallclipsen är lite överdrivet tycker jag men listen sitter ju säkert :-) Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
robert pentén |
oki tackar tackar ska ut och prova snart :) skriver hur det gick, eller bara om det gick :P |
robert pentén |
jippa tackar så mycket utan din hjälp vettefan hur jag skulle löst det. pillade och pillade fick inte bort grejrena så jag testa att bända bort luckan men sen tänkte jag hmm ne jag försöker igen med dom jippa sa och om man då trycker på luckan så trycker ma nner piggen ännu mer ohc då följer även brickan som låser pinnen med ner och då får man in en tunn skruvmejlsen sen gick det lätt att bryta loss brickan så nu är listen av och ned slipad, tackar! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.