|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som har beställt bil i Sverige och fått köra hem den själv? Jag har beställt ny BMW och skulle tycka att det var kul att får ta första turen hem samt spara 4-6 veckor på leveransen. Men det känns som att man måste leta upp rätt person/instans på BMW för att få det möjligt. Om det nu inte är några teknikaliteter som hindrar. Vi är ju för 17 med i EU så det borde ju funka. Nåt tips? Erfarenhet? | |
|
Jag skulle också tycka att det vore kul att hämta nybilen nere i München, men så vitt jag vet så är detta inte något som BMW brukar erbjuda sina kunder. Jag har beställt en X5:a som ska levereras i mars, och om man fick bilen 4-6 veckor tidigare så skulle man verkligen vara en av de första i landet! Anledningen till att BMW inte erbjuder sina kunder att hämta bilen på fabriken är nog att de är för stora. Skulle nog lätt kunna bli lite "väl" mycket nybilskunder på fabriken, kanske...? Mvh. |
|
| Volvo och VW erbjuder det, kanske inte för alla modeller, men det finns. | |
|
Jag hade pratat med försäljaren, ev. en diplomatförsäljare. Känner till många transporter som gått till på det viset. Osäker på BMW men många nya Mercedes har kommit till Sverige på egen hand + att dom då fått sett fabriken. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Ni skulle ha köpt en VAG bil då hade det gått. Länk Men då hade ni fått stå ut med den också. ;) | |
| Lite mer om Autostadt Länk Länk Länk | |
|
Kom precis hem från MPH-mässan i Gbg. Länk Fick tag på en BMWchef där som berättade att dom ska starta upp i mars-april men möjlighet att åka ner. Synd man var några månader för tidigt ute. Det är näst intill ofattbart att det tar så lång tid att få hit bilen från Tyskland. Inte ens BMW får tydligen hämta bilarna i Halmstad där dom tydligen ska stå och jäsa lite innan leverans. Rätt grymma bilar på mässan iaf. Bl a M.Schumachers F1-Ferrari från 2002. "Gode Gud gör mig tålmodig, men fort!" |
|
| zätatre; görs inte X5 i USA? | |
| Fick se en prislista på hämt i München i våras när jag hämtade ut min och det var 3 nivåer har jag för mig. Från att bara flyga ner och bo en natt i nya huset till limmo hämt med boende på lyxhotell. Har för mig att det började på 6000kr, det var länge sedan så det kan vara helt fel siffor. Din BMW ÅF vet mer. | |
|
Det är himla konstigt. Jag har pratat med chefen för BMW i Göteborg, Borås och han kollade med distriktschefen för Västsverige. Alla sa att det ska komma till våren. Hos vem fick du se en sån prislista. Det är ju möjligheten man söker, behöver inte va nån bjud/lyxresa. Flyga ner, nycklar i hand, tack och hej, drive home. Hur svårt kan det va? Måste bara handla om att få kontakt med rätt person. |
|
|
Låter ju väldigt bra att BMW ska starta upp den möjligheten, passar mig perfekt då min nya beställs för leverans vår/sommar -07. Keep Your Distance! |
|
| Tills dess får du plugga in frasen "Nicht RFT bitte". ;) | |
|
Jag var i Autostadt för nån vecka sedan! Imponerande !! Dessutom sparar tysken en slant om han väljer att hämta upp bilen i Autostadt, får en dag där samt möjlighet att se fabriken (som var hur tuff som hellst!)... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Teorin om att BMW skulle vara för stora för den här tjänsten köper jag inte, eftersom det går utmärkt att hämta sin mersa i Stuttgart, och så väldans små är välinte de? Ju fler som efterfrågar detta desto troligare att det snabbt ordnas./ Travelling light. | |
| Det var på Borgs i Vällingby som jag hämtade bilen. De hade vart på kurs för E90 har jag för mig det var eller E92 och då hade de även gått igenom detta med hämt i München. Skall bli intressant att se hur detta gigantiska komplex, Autostadt blir! | |
|
Går bra till USA; Länk /Mats **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
| Europe delivery har funnits länge. Att vi inte kan hämta våran BMW i tyskland är inte ens nära på lika konstigt som att vi inte kan hämta en Volvo i Göteborg, det kan jänkarna! Saab hade så man fick "hämta" sin Aero på fabriken när man köpte den, men det var mer ett VIP fabriksbesök, bilen hade man redan hämtat "hemma". | |
| Jag kan åta mig att vara försökskanin för Münchenuppstarten. Dom måste väl testköra systemet först. | |
| En god vän till mig fick följa med en kund till Stuttgart och hämta hem hans nya SL 55 AMG och vad jag förstår så ingick detta inkl övernattning på lyxhotell i priset. ( fast då pratar vi ju om bil för ca 1,5 mkr så f-n vore väl annars!) Resan hem gick jävligt snabbt, men det är ju en annan historia | |
|
att kunder i vissa länder kan hämta på fabrik och andra inte trots samma märke tycker jag är märkligt. verkligen kul att detta äntligen ska bli möjligt för svenska bmw-kunder. priset: logistiken från fabrik till åf måste kosta en del. det borde alltså vara billigare att hämta ut bilen på fabrik än hos åf, förutom kostnaden för kost och logi förstås. och fabriksturen borde de bjuda på. /Lars Vägen är målet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.