AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.205

BMW 540 iA Touring Steptronic 286hk Svensksåld -99

Da
12
DanielM
BMW 330 CI CAB -02
Hej!

Vad har ni för åsikter om denna bil?

Länk

Fler bilder på www.arlandabilcenter.se

Är tacksam för all info jag kan få.

Jag ligger nära köp av den.

Mvh. Daniel
Jag upplever den som dyr i förhållande till ålder och mil.
Min hade ngt mindre utrustning, med 8*bra däck/alufälg, nybesiktigad och nyservad och med ny ruta men några lack-plåtskavanker 6000 mil extra och var ett år äldre. Jag betalade 75000 i somras.

Mvh
Mikael
Enligt mig är bilen 40" för dyr. Färgen är elegant men drar ner priset...svårsålt så pruta hårt!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

40' för dyr tror jag inte men någonstans 110-115 är nog mer rimligt. Håller dock med om färgen som jag tycker är ganske sober men som förmodligen gör den mer svårsåld än många andra färger.

___
//Ulf
Kan tillägga att en bekant annonserade sin 540 Touring,99:a,skinn,tv/navi,steptronic,m-pkt,21" mil för ett år sedan för 85". Bilen var i bra skick med nybytt lucka på garanti mm...Ingen respons så bilen byttes bort.
Lycka till!
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Ännu en vad det verkar schysst, välskött bil som någon har vårdat som ett barn som nu ska värderas som en slit och släng bil. Tråkigt. Om en bil har småskador överallt av olika sorter finns det nått som säger att den inte är spöad sen dag 1? Kan nog hålla med om att priset är lite högt, men en prutmån finns nog utan byte. Tilläggas bör att jag har inte en aning om just denna bil eller firma, men är det verkligen ingen som letar efter en schysst bil istället för "billigast på blocket" ? Jag blir inte förvånad över alla konstiga problem som vissa har på sina bilar.

"If you have a hammer, most things look like a nail".
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ovanlig och snygg kulör, men tillhör väl inte de populära som redan sagts.
Prisnivån är väl normalsatt men nån prutmån bör väl finnas 125-130 är väl rimligt för en välskött, fräsch-felfri -99
Går ju inte att jämnföra med billigast på blocket bilarna a 80.000

///MVH Hasso
Länk
Skillnaden på bilarna som kostar 80 el 130.000 är inte försvarbar då det skiljer 50.000. För den summan får man ju en E39 till.
Det hela är upp till dig att bedöma om det är värt att betala 50KSEK extra för det exemplaret eller leta efter andra bilar. Min hypotes är att det finns en skillnad mellan riktigt välvårdade exemplar och mindre välvårdade. Dock drar de mindre välvårdade ner priset rejält i förhållande till förväntningarna på slutpris. Tänk på hur du kommer att bli behandlad av potentiella köpare om två år, kommer de att ta hänsyn till att du betalade 50KSEK extra? Håller med "Mikaelodoris" och "bias" i bedömingen om pris. Det är ingen lågmilare precis samt att den har "fel" färg vilket är betydligt kinkigare om det är en BMW än om det vore än volvo ur försäljningsynpunkt.

fa
438
fami
525,01 IM
För dyyyr.

ca 100/110 är ok .

MVH-polishman
fa
438
fami
525,01 IM
Länk

MVH-polishman
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Dyrt ja, 100-110 säger jag med, OM den är nu är riktigt fin och välskött!
Blocket-540 för 70-80 brukar väldigt ofta se mkt "välanvända" ut inte sällan stämmer mätarställningen dåligt med verkligheten, att jämföra med sådant tjänar ingen på

BMW CS #5139
Da
12
DanielM
BMW 330 CI CAB -02
Okej tack så mycket för hjälpen alla. Skall föra vidare diskussionen till en bilhandlare jag känner som kommer att hjälpa mig med affären.

Mvh. Daniel
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Varför dyr, vad köper du för 50 ja inte en e39.
Ett tag var jag utan pengar men vill åka E39. Köpte en 523 för 53 och jag köpte inte bil utan mardröm, bilen var kass, sedan köpte jag en 520 touring(vart stulen), det var likadan där.

80-100 det är 98-00 i bra skick.

Jag har get 120 000 för min och jag tycker att jag har fått ett bra pris. Har haft flera E39:or(6 st), alla under 19000 mil och ingen av de var renare än denna med sina 18000mil och jag har inte betalat mer än 80 för någon av de alltså har jag betalat 50 000 kr för en bil som jag trivs med och är i nästan nyskick.

Det är inte Dyrt om bilen är exclusive och fin.
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
det ska stå "betalat 50 000 kr extra"
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är en bil i mycket gott skick. Har tipsat flera gånger om den i liknande trådar. Var och kikade lätt på den för ett tag sen. Det ett fåtal har förstått på forumet är att Svensksåld(fler än importer dito), välskötta fåägarbilar med mycket bra skick inte går att jämföra med billigast eller medelpris på blocket i den meningen att vill man ha en bil med minimalt antal problem att ordna till så kostar det. Det blir ändå billigare än att köpa billigt och tro att man gjort en bra affär. Just denna bilen har de haft i lager länge och därav tror jag du kan få ned priset en del. Du får en riktigt bra bil det är säkert.
Mvh
Asken
Som vet att av 100 540iA t i Sverige är tyvärr 80% inte i det skick de förtjänar överlag.

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Yippie, äntligen några fler som ser en skillnad på olika bilar.

"If you have a hammer, most things look like a nail".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.