|
|
|
|---|---|
|
Jag undra om någon som vet var slangen som går ner i mellan insugningröret som kommer i från bränsletryckregulatorn var den ska sitta ? Det ser ut som en vakum slang.Det är så att det sitter en slang under insuget men den har vittratt sönder och den slangen som kommer i från bränsletryckregulatorn den är hel ska det sitta något i mellan dom slangarna ellar var ska slangen i från bränsletryckregulatorn sitta.Har köpt bilen med bort tagen topp och insug MVH Steffo45 | |
|
Kommer inte ihåg exakt vart, va ett tag sedan man rev en sådan motor. Men har för mig att de är ett T-stycke under insuget som de ska anslutas på. Dock osäker. Är väl en vakumslang? ///Micke |
|
|
Jaj glömde säga modelen på bilen det är E34 -88 MVH Steffo45 |
|
|
Här kan du leta dig ner bland alla delar och förhoppningsvis hitta något du känner igen. Illustrationer finns! Länk Varje BMWägares hjälp i nöden, efter Autopower då förståss :-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, det är en vacuumslang - förenklat så används den som information för att justera bränsletrycket så att det kommer samma mängd bränsle ut från spridarna oavsett om det är max vakuum (gasspjället helt stängt) eller normalt atmosfärstryck (gasspjället helt öppet). Och den borde således sitta fast någonstans under insuget. Där skall dessutom en vakuumslang för vevhusventilationen också sitta fast. Kan försöka komma ihåg att ta mig en titt på mitt insug (M30B35) som ligger någonstans i garaget då jag ändåså ska dit ner en runda imorgon. |
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Så här såg iallafall undersidan av mitt insug ut (M30B35 från en 535i -89 utan EML - vet inte om insuget ser annorlunda ut med avseende på vakuumslangar men det är ett annorlunda insug om man har EML). Taget med mobilkamera så bilderna är lite gryniga. Länk Länk |
|
Jag tackar för bilderna det hjälpte mej mycket för det ser jag var slangen ska sitta TACK MVH Steffo45 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.