|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva lite hjälp?? Har hittat en riktig pärla, en 535`88!! Den är fullservad till dags datum!! Endast 10.900 mil.....En ägare!! Förra ägaren var tydligen ett äldre par från Djursholm! Sista servicen gjordes vid 10.800 mil!! Silver.....Med schyssta fälgar!! Den är i riktigt bra skick, det ända jag hade å klaga på var att det inte var skinnklädsel!! Vinterdäck medföljer på BMW orginalfälgar!! Bilfirman vill ha 59.000 för den men den skulle kunna gå för 55.000!! är det värt det?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om man kikar lite i börsen så finns det ju ett prisläge från 25-46 tkr ingen med det låga miltalet. . Så det är nog inget överpris, att betala lite mera för en fin lågmilare är ju inget fel.Men kolla noga upp bilens historia hos bilregistret först. Sedan är det väl så att det är roligt med en "ny orenoverad"pärla,men en sådan bil ska man ju helst inte ha som vardagsbil utan vara rädd om.Sådan här exemplar kan man leta länge efter.Mina föräldras SaaB-99-74 rullade 7400 mil på 20 år.Hur många sådan finns det tex.Och skinnklädsel har ju både för och nackdelar. Letade jag en sådan bil skulle jag absolut slå till, men först kolla historien ordentligt. 88 är väl första E34 om jag inte har fel. MVH Hasso |
John Carlsson |
Äldre par från Djursholm?! Är den importerad? Bilar som nu har ägts av äldre par har en tendens att vara totalt igensotande som min gamla mek sa "köp aldrig en tantkörd BMW det funkar inte alls" En kanonbil hur som helst och värd varenda krona om skicket är rätt. Mvh John |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man ska ta det lite lungt i början och sedan gradvis öka gasandet,samt byta olja lite oftare i början. En rejäl långkörning 30- 40 mil på motorväg i utan tokgasande i olika farter brukar vara bra för en "gubbkörd" bil.När de sedan är "ursotatde" brukar en sådan motor gå väldigt bra och hålla länge. MVH Hasso |
|
Tackar för svaren!!!!! Lite mera om bilen: Den är tydligen svensk såld å det äldre paret var tydligen den enda ägaren!! Kikade upp det idag!! Så nu blir det antagligen ett köp av min första BMW!!! Håll koll på en 535`88 i riktigt bra skick på vägarna i sommar!! |
|
|
jag kommer nog ochså sitta och lura på en 535i-88 e34 snart ;) ska gå med i bmwpower då såklart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.