|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem. När jag försöker starta min 525TdsT -93 då den är kall så droppar det Diesel under motorn. Det enda jag ser är att det är fuktigt under pumpen. Retur ledningarna mellan spridarna är hela. Vad kan det vara? //Daniel BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer" | |
| O-ringarna i pumpen som börjat läcka och det kommer att börja läcka mer och mer | |
320-325 |
yes .. så börja min med.. bilen blir slöara o slöare.. och sen aningen svårstartad.. det är som sagt troligtvis vid den stora oringen. sitter typ vid skarven mellan gjutjärn o alu. där spridarna går in i pumpen. men jag är lite kluven på om man inte är sjukt försiktig o tar isär försiktigt .. och drar isär då kommer det trilla ut lite små grejer.. men det är enkla saker som med hjälp av trögt fett kan få tebax igen och hålla sej kvar.. men man får absolut inte vri på axeln varken där inne i pumpen eller på den delen som man håller i handen .. då kan man lätt byta oringen iaf . den kostar ca 8kr tror ja eller nåt. sen trycker man i dom där stavarna m.m (svårt att förklara delarna där i men ej mkt delar) igen där dom ska vara med lite klick fett som dom hålls på plats sen försiktigt försköka få den på plats igen .. exakt som den var. tror detta skall vara en väldigt svårt. men ej omöjligt. jag ska sätta ihop in orginal eldiesel pump .. för jag råka dra isär just som jag beskrev men lite för våldasmt så jag råka vri på grejorna ... men nu när pumpen är lös så är det bara attt smacka ihop .. o kolla den på en diesel meck o s att allt stämmer. det bästa är att låna eller köpa det dära special verktyget som man låser o är en avdragare till bmw tds kostar ifs 2000kr typ.. men så sjukt mkt lättare att byta pump då.. jag köpte en mekanisk från 524td för 2000kr från skroten. annars ca 3000+ kr för en beg pump el pump i osäker skick eller en nyrenoverad för 7000kr. eller hitta en hel motor som fungerar o inte läcker.. kan ibland kosta ca 5000kr och uppåt. och då har man massa reservdelar. jag hade bytt maskin .. om jag är efterklok nu . hade gått mkt fortare o lättare . men jag byter som sagt till mekanisk och byter packboxar samt kamkedjor m.m . den mekaniska pumpen har längre livslängd tydligen vad jag har hört. V12 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.