|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har sökt igenom forumet och hitta inge vidare tipps... Vart hos BMW idag och deras hjulinställningsmaskin är ur funktion... De rekommenderade Skånedäck, men där hade de inte tid förrän vid slutet av december... Var har ni gjort eran hjulinställning i Malmötrakterna? Jag kör en E36, lite sänkt (skapar ibland problem?). | |
|
Hej, Du ska helt klart ringa Ringtjänst i Arlöv, de har hand om Auto Europas bilar. Fixade min M3 a där shysst service! Tror jag betalade 700:- Mvh Ive M#POWER |
|
|
Tack så mycket! Skall ringa och höra med dem! // Jocke |
|
|
Så , nu ringde jag nyss... Fick också ett förslag på 700kr, det tradiga var som i alla andra ställen att de har plockat ner hjulinställningsmaskinen för att få plats för vinterdäcksbyten som tar upp all tid nu... Inte heller här fanns det tid förrän vid mitten/slutet av december... Är det skillnad om man gör hjulinställningen på vinter eller sommarhjul? eller gäller samma värden med båda? |
|
|
Hej Maxim, Samma värden gäller på båda, drar sommarhjulen snettt så drar vinterhjulen det oxå. Ja du vet inte riktigt vem jag ska rekomendera dig till, har du hört med Euro Master på Fosie? Ska vara duktiga med! Lycka till! Mvh Ive M#POWER |
|
| Tack igen ;) Ska ta och ringa dem med snart ;) | |
|
Vad går hjulinställning egentligen ut på? Tycker min bil blev vingligare sedan jag bytte till vinterdäck som är 20mm smalare än sommardäcken.. |
|
|
Skidman, det beror ju på just det du nämnde, däcken... Vinterdäck har väl högre profil, svagare däcksida... Man får känslan att bilen slingrar sig fram... Jag behöver en hjulinställning för att den antagligen aldrig har gjorts på mitt exemplar... Däcken är så snedslitna som de kan bli, och dessutom har jag bytat dämpare/bussningar i bakvagnen... |
|
E30_320i |
SkåneDäck i Eslöv.. Bra Service o billiga, 500 framvagnsinställning! |
|
Hehe, kolla första inlägget ;) "De rekommenderade Skånedäck, men där hade de inte tid förrän vid slutet av december..." Dessutom tar SkåneDäck 1250:- för 4-Hjulsinställning. Tack iaf! |
|
|
Need-for-Speed www.nfs.nu gör hjulsinställing genom Vianor. Jag ringde för ett par dagar sedan och fick tid nu på måndag. Vianor skulle ta 975 kr för en 4-hjulsinställning på BMW 330 Ci. |
|
| Jasså, viste inte att de gör hjulinställning, ska kolla med Vianor! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.