|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon möjlighet att kontrollera med någon eller något om en bil man tänkt köpa har varit krockad? Står precis och skall köpa en 1 år gammal E91. Och då infinner sig tanken: har bilen varit krockad? Säljaren skriver under på att den inte varit krockad... ...men finns det något sätt att kontrollera detta? /Thomas | |
|
Enklast är att låta genomföra ett M-test. Annars kan man kolla efter apelsinskal, färgavvikelser, lackskarvar och inpassning på dörrar m.m. Man kan även mäta upp lacken och se hur tjock den är. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Lättast är nog att kolla extra noga på lacken eller med BMW om den varit inne hos dom för lagning. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
ta bara en magnet och gå runt bilen med den där det är spackel så släpper den |
|
|
Avslöjar ett M-test en krockskadad bil??? _____Vraum!_____ |
|
| Helgonet: Och om den är plåtlagad? | |
| nu för tiden spacklar seriösa plåtnissar med tenn ? Magneten kan inte avslöja de om man inte märker att dragningen blir svagare :) | |
|
Lydhig: Om bilen i fråga varit "ordentligt" krockad så lär man kunna märka det om man letar riktigt noga på rätt ställen, kolla noga på karossdelarnas inpassning, skav på konstiga ställen, färgdamm mm (glöm inte o titta under bilen). Sen är det ju skillnad på krockar, en liten "fender bender" kan den ju ha varit med om (tex parkeringsskada på bakre stötisen som lett till ny stötis bak, att se såna "lagningar" kan vara mycket svårt om lackeraren fått till nyansen...) Jag TROR inte du behöver oroa dig för att bilen har varit "toksmälld" iaf (om den är sv-såld så har den ju 3-års vagnskadegaranti från BMW har ja för mig, o de lagar oftast inte toksmällda bilar, hur det är med garantier o vagnskadeförsäkring vet jag inte, tror inte det ingår från BMW iaf) |
|
|
Tack för alla tips. Bilen verkade bra så efter 4 års drömmande så är jag äntligen BMW ägare för första gången. En Arctis metallic 325i To -05 som bara känns bättre för varje minuter jag sitter i den... Jag är helnöjd! |
|
kicken |
jag kan säga grattis och lycka till med din nya bimmer:-) kicken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.