AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.872

Hur kopplar jag in en takmonterad LCD/TV/DVD i X5?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Har köpt en takmonterad TV med innbygd DVD spelare och TV tuner som jag tänkte hänga i taket på X5an. Jag har eftermonterat DVD och LCD i X5 tidigare, men då köpte jag ett kit som var komplett med körspärr fix och ingång för ljud och bild från ekstern källa. Det måste ju vara så att jag kan hitta dessa 6 ledningar nån stans i bilen?

Undrar också om nån monterad IPOD i en X5 facelift med CD växlaren kvar och kontrollen genom Navin?

Möjligt nån skrivit om detta tidigare här, men har inte hittat det. På förhand tack!

Mvh
Hosse
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hejsan
Ingen som har kopplingsschema till detta? Jag vet vart ledningarna ligger, men har inte färgerna.. Dvs det jag vill veta är;

- Audio in / AUX
- Video in / AUX
- + / -, ingition och dörr brytare i taket.

På förhand tack!

Mvh
Hosse
X5world har en bild på kontakten som sitter i TV-modulen för AV-in sen kan du dra en on/off relä till cigg-uttaget.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Ja, jag har sett denna men den ersätter väl nåt annat eller? Sedan har jag inte den kontakten så jag vet inte vilka färger som ska ansvändas på kablarna. Kan inte förstå att det inte är nån på detta forum eller X5world som monterat in en DVD spelare och extra skärm utan at andvända sig av dyra inköpta moduler från NAV COM Nav-Tv eller liknande?

Det är ju bara snack om att lokalisera 2 ledningar til bild och 4 till ljud.

Mvh
Hosse
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Detta gick som en dans egentligen, men det är inte permanent ström utan pulser givetvis. Det ger ett ganska irriterande ljud kan jag lova:-) Men inget om inte ett litet relä kan ordna!

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.