AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
488

Vart sitter E38ans innercoupefilter ! finns dom ens ?

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Hej ! det är så att en god vän ville att jag servade hans bil vilket gick bra då "allt" är precis som E39an jag är mycket van vid men han påstår att E38an har interna små innercoupefilter som skall bytas i samband med de som sitter i motorhuven , efter lite letande på realoem så innser jag att han naturligtvis har alldeles rätt , men mer exakt var sitter dom ?

Som två glada amatörer har vi avlägsnat handskfacket och lite mer plastdetaljer , men jag törs nog inte gräva längre in då jag ej äger bilen i fråga.

Meningen är ju att bilen även fortsättningsvis skall uppträda med varje skruv på rätt ställe samt helt utan knirk och klonkljud från interiören , således är man ju lite osäker sådär...

finns det möjligtvis bilder som visar mer axakt var dessa två "små" innercoupefilter är placerade ?

Bilen är en bmw740 1998 tidig version utan facelift.

Och nu blir man ju orolig att även E39an jag har har dessa filter och att de aldrig är bytta..... usch...

Hur ofta byter ni med E38 de interna filtren ? på bmw sa de att det "inte var så vanligt att man byter dem" , jag vet inte hur det skall tolkas , men det är garanterat dags på just denna bil.
Jag bytte nyligen med hjälp av denna beskrivning, tog ca 1,5 h. Inga problem. Gamla filtren var kolsvarta och de nya var vita!!!

Länk

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Tack för länken ! , tyvärr fungerar inte alla bilder i länken så man ser inte så mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.