|
|
|
|---|---|
|
runt 95-110 så skakar det i framvagnen så det knappt går att hålla i ratten och jag fattar ju att ngt måste bytas men vad skivorna är inte sneda (kollat på verkstad) dessutom så låg mina backar på till handbromsen det funkade att dra och släppa så släppte dom men så plötsligt en dag så drog spaken tillbaka sej sälv och nu går det inte att rubba vad kan vara fel? fjäderna har hoppat ur med | |
| Obalans i framhjulen? | |
|
nej balanserade och fina nästan nya |
|
Decibel |
Byt ut slitagedelarna i framvagnen, ryck och slit lite så känner du om det är glappi-glappi, annat sällsynt brukar väl vara vinda skivor, men my 50 cents går på bussningar och stag, byt allt när du ändå håller på. --- Bilstereogalningen NO:1 |
|
okej men hadnbromsen då? och är det nåogon som har en bra överblick i bilen över framvagnen |
|
| Det är inte alls säkert att du behöver byta något i framvagnen, hade samma symtom på min750E32. efter tips här på forumet togs bilen till Mjölby Gummiverkstad, där trollkarlarna, balanserade bort bekymren. Tyvärr känner jag inte till någon annan som lyckas med denna operation. Däremot är det flera här på forumet som fått hjälp där. Vad de egentligen gör där begriper jag inte , trots aytt jag fick med en bunt datautskrifter. Dessa har varken jag eller alla civilingenjörer i bekantskapskretsen lyckats tyda. Faktum kvarstår: För 900 pistoler så försvann varenda vibration och har så förblivit, tills vinterdäcken åker på , då problemet återkommer. Skall försöka få vinterdäcken att genomgå samma procedur, om det går. Vissa lågprisdäck vägrar han ta emot. Måste fråga hur det är med dubbdäck./ Good vibrations | |
|
Vibrationer kan ju komma av skeva fälgar eller orunda däck. Vad gäller hansbromsen, vilken fjäder har lossat? Det fel jag annars kan tänka mig är att beläggen släppt från handbromsbackarna. /Mats J |
|
|
fjäderna i spaken till knappen har hoppat ur och kryckan går inte att röra överhuvudtaget plus att nu startar inte ens bilen är så trött på den |
|
|
hur grå vajrarna till handbromsen då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.