AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
834

Förb***ade växelspak!

Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Hej

har ida plockat ner växellådan på m5an. Trodde de skulle vara ett skit jobbigt arbete, men till min förvånan så gick det och var betydligt lättare än vad det var på min gamla Volvo 740 a-traktor. Kan ju bero på att inget var fastrostatt. Men självklart stöter man på ett problem. Och det låter sjukt. Det är faktiskt växelspaksknoppen som ställer till det. Måste ha bort den för att få ner lådan nu när allt är lossat. HAr använt mej av sökfunktionen och det står att man ska dra för kung och fóster land. Ska man ine ta bort skruven under märket med växelsiffrorna på? För det gjorde jag. Oc har dratt men inte lossnat nåt. Vågar man vrkligen ta i för fullt. Är rädd att ta sönder ngt? Tacksam för svar snarast. Då ja ska fortsätta imon igen.

Mvh Oliver

BMW M5 för life
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Ja ber om ursäkt för felstavningen, Min ena dator har krånglande tangentord

BMW M5 för life
BT
58
BTFOG
530i Touring -96
Är la bara till att slita av den eller? Det händer ibland när man dratt i spaken för hårt att man får knoppen i näven, hehe.. Jag sliter dock alltid av den, om det inte är så att ägarn innan har haft nått lurt för sig och tejpat den under damasken eller satt fast den med buntband.. Iaf mitt råd är slit av den men akta så att du inte drar av kablarna som går till lampan i knoppen..

mvh alex
pe
554
perf
320xd e91 -09
Får du inte loss knoppen kan du lossa länkaget under, tror det sitter med en sprint. Så du får ner lådan.
Visa användare
193
m5_olli
M5 3,6 Macaoblau-92.

325D 2009
Okej, tackar för svaren grabbar:d

BMW M5 för life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.