|
|
|
|---|---|
| När kom 6-växlad manuell låda i 330i? | |
|
Våren 2003 i samband med faceliften. ___ Bilen: Länk |
|
| Så det innebär inte per automatik att en 03'a har den eller? | |
| Tror det finns 03or som inte har det. Jag har en 03.03 och den har 6-petad låda. Det har ingenting med facelift att göra | |
|
Faceliften kom väl 2002? Nya baklampor osv? Lådan har inget med utrustningsalternativ att göra? |
|
|
Faceliften kom 09-2001 på sedan/touring, och 03-2003 för coupé/cabrio. 6-växlat kom 03-2003 på alla karossvarianter. Det finns alltså 03:or med 5-växlat, och det finns 'faceliftade' 330i sedan/touring med 5-växlat. Däremot tror jag alla coupe/cabrio med facelift har 6-växlat. /// Gunnar E. |
|
|
Helt riktigt som Gunnare säger! Den 6 växlade lådan kom 03 på samtliga E46 modeller och i samband med faceliften på coupén. Mvh Jimmy |
|
|
vad petiga folk ska vara ;-) I och med att det bara var coupé/cabrio som faceliftades 2003 så är det givetvis de modellerna jag menar.... Visste dock inte att det fanns icke faceliftade 6-växlade 330in. ___ Bilen: Länk |
|
|
Okej, tack för svaren! Skiljer det något i prestanda, bränsleförbrukning mellan 5 & 6-växlat? |
|
|
Inte helt underbyggt men när jag jämfört min 530i -03 med 5-växlar och min 330i med 6-växlar tycker jag att 330i drar mer soppa. Själva stegningen fram till 6 märker inte jag någon skillnad på. 6an tycker jag verkar vara mest en riktig överväxel för att få ner varvet och förbrukningen. Varvar ca 500 varv mindre vid 120km/h Nu är inte bilarna särskilt jämförbara annat än likadan motor så jag vet inte om du får ut nåt vettigt av mitt inlägg. Och den ökade förbrukingen kan ju ha att göra med att 330n är öppen och det låter så gött när man gasar :-D Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.