|
|
|
|---|---|
|
Kompprov är nu gjort och det var ok,14 kg på dom 4 första cylindrarna, dryga 13 kg på 5:e, men ´´bara`` dryga 10 kg på 6:e cylindern.Har dock snackat med en hel del kunnigt motorfolk som påstår att det inte ska vara någon fara ändå trots den rejäla skillnaden mellan 4:e cyl och 6:e,ett par st påstår att det kan vara sot eller dylikt som gör skillnaden.Men det ska väl ändå inte behöva betyda sådär jättemycket för effektens skull va??. Vore intresant att höra någon experts åsikt i frågan. Skall även göra en rejäl service så borde det kunna bli hyfsad bil igen ,tittade också på stiften- som sannerligen hade några år på nacken och måste bytas- men dom var ljusbruna.(Janne!) Någon som har ett bra förslag på vad man kan göra åt en väldigt sliten förarstol?? | |
BMW-Yoda |
Det är alltid en burk som avviker från de andra vid kompprov. Tyckte ditt lät som vanligt. BMW-Yoda |
|
Hej! Det var ju bra att stiften var OK! Angående komp. provet så är jag lite tveksam pga att det skillde såpass mycket.. Men det kan ju vara så att någon sotflaga fastnat på ett olämpligt ställe. Verkade ju vara ett tag sen bilen servades o det kan ha bidragit till den "felande" kompen på en burk. Men jag kan väl meddela mina värden:Mellan 12,7-13,3bar var alla 6 kompen på M535:an 1997(som togs innan jag köpte vagnen). Du kan ju ta ett prov till och se om det fortfarande är 10bar i 6:e cyl.(efter servicen kanske är lämpligt) Mvh Janne. |
|
|
Ska ta ett till efter en rejäl genomgång av motor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.