|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, kan jag byta motoroljan i min bil med endast två domkrafter fram? Då lutar ju bilen bakåt, så kommer jag att få ut all olja som jag behöver? Eller borde jag besöka någon vänlig person med billyft? | |
|
Det absolut enklaste borde väl vara att åka in på en GDS mack om du har en i närheten. De brukar väl ta 50 spänn/halvtimme, men då minimerar man risken att bli oljig på mer än fingrarna. -- Markus |
|
|
Domkraft fungerar bra förutsatt att du har pallbockar också, du ska inte ligga under bilen och lossa avtappningen utan att säkra bilen på pallbockar. I övrigt är det inga problem med oljebytet med domkraft, du kan ju alltid sänka bilen igen medan oljan rinner ur om lutningen hindrar avrinningen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
har du ett kärl som kan stå under bilen när den är nedsänkt så är de ju inge problem..hissa upp bilen på ena sidan å kryp under å ta ur pluggen, sen medans de rinner ur så sänker du bilen. å när allt runnit ur hissar du upp den å pluggar igen! svårare än så behöver de inte vara! mvh |
|
|
Jag använder 1 - 2 pallbockar när jag byter beroende på bilmodell, skulle inte känna mig trygg om bilen stod på domkraft. Ha bara ett kärl som du samlar in all olja i, tex ---> Länk , så ska det nog gå bra. ___ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.