|
|
|
|---|---|
| Är det bara att lossa plastlisten på inredningen bakom spegeln eller sitter det fast i någon skruv eller dyl. ? | |
|
Godkväll! Lyfter denna obesvarade tråd. Jag skall byta mina sidospeglar imorgon är det tänkt & vid en snabb blick så ser det ut som om man behöver demontera hela dörrsidan för att komma åt infästning samt kablage. Stämmer detta & finns det någon bra anvisning att få tillgång till? Projekt Hi Fidelty.... |
|
|
Det stämmer att du måste loss med dörrsidan. Gör så här: Dörr sidan sitter fast med två skruvar en sitter i ventilationen på dörren, den andra sitter bakom ett plast skydd innanför handtaget som du öppnar dörren med när man lossat handtaget så måste man trä den genom dörren, peta sedan försiktigt upp elhissknappen,och lyset som sitter under dörren och ta bort kablar sedan så sitter dörren fast i en massa klips så de e bara och "slita" i dörr sidan så lossnar den. När man väl fått loss dörrsidan så är det inga problem att få loss plasten som diskanten sitter i, samt döljer skruvarna till speglarna. Den totala arbetstiden är kanske 15min för att byta spegel. Peace=) Objects in mirror seems to disapear |
|
|
Mycket tack "scorpionking" Kikar på detta. Dörrsidorna har jag haft borta ett flertalen ggr MEN inte speglarna på denna e39. Gott nytt år !!! ///Widehall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.