|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte min första bil, en Bmw 520 årsmodell 94:a, för cirka två veckor sedan. Hade jämfört priser en del och tyckte att 16000:- för en 94:a som gått 17400 mil lät bra. Var och tittade på den och provkörde den och det finns en del rost som ska åtgärdas, men annars mycket fin invändigt och går mycket bra. Alla funktioner, så som larm, c-lås, el-taklucka, ac, färddator, cd-spelare osv, fungerar. Fick även med hyfsade vinterdäck. Bilen är svensksåld och har haft få ägare. Väl dokumenterad servicebok och viktiga slitdelar bytta nyligen. Är skattad och besiktigad i cirka ett år till. Har sportchassi, sportstolar och alla tänkbara finesser. Fick prutat ner den till 12000:- och är helnöjd hittills. Känns som en nyare bil när man kör den och farsan som ofta åker nya bilar (typ volvo, saab), tycker att det är ett kap. Liknande Bmw 520 av samma årsmodell brukar ju gå på minst det dubbla, iaf av annonserna att döma. Finns det någon som har en aning om varför jag fick bilen så billigt? Någon hake måste det väl finnas ändå? Kan ju vara som säljaren säger att han inte har plats för bilen längre pga av nyare bmw och dessutom tjänstebil. Larssa | |
|
Bra pris låter det som iaf. Du hade väl fått tag på "rätt säljare"+som det verkar "rätt bil". Funderingen man får är väl hur mycket rost som "behöver fixas"? Beror mycket på detta faktum om det i slutändan var ett bra pris.. Mvh Janne. |
|
|
12 tkr låter lite för billigt i mina öron... jag hade blivit misstänksam, men å andra sidan så hade jag heller inte prutat när någon ville sälja en 94 för 16tkr. Men det är bara att gratulera, det är bara trevligt om du lyckats köpa en fin vagn till ett kanonpris. ___ Bilen: Länk |
|
|
Det finns lite rost på ena tröskellådan men det ska åtgärdas och kommer att bli bra enligt farsan, som är duktig på att meka. rost finns också en bit ner på bagageluckan, vid dörrsidorna och längs listerna på framdörrarna. under bilen ser det dock rätt bra ut. har kört ungefär 100 mil med den sen jag köpte den och den går mycket bra i motor, växellådan känns lagom lätt osv. har inget direkt att klaga på mer än möjligtvis att fläkten tar lite tid på sig vid de lägre lägena, för att det ska komma varmluft. helt underbar bil för övrigt och sportchassit är grymt bra avstämt. kommer jag till en kurvig väg, så går det att åka riktigt fort utan att det kränger nämnvärt. styrningen är mycket bra och direkt. de hårda recaro sportstolarna, vinner i längden. Larssa |
|
|
Jag tyckte också att 16000 var ett bra pris, men farsan tyckte jag skulle förhandla om priset så jag fick ner den till 12000. Ärligt talat så tror jag säljaren hade rätt gott om pengar och inte brydde sig om han förlorade några tusenlappar om han fick bilen såld fort. De tidigare ägarna har bara varit äldre män och en kvinna, så jag tror inte bilen direkt är buskörd heller. Larssa |
|
| om du får dåligt flås ur fläkten kan det vara dags att byta mikrofiltret, tror det finns ett mektips på det. | |
|
Hej För det första...grattis och välkommen i "BMW-familjen"! För det andra: Varför verkar alla BMW-ägare tro att en 12-13 år gammal bil är värd så himla mycket bara för det är en BMW??? Jag hade själv en 525:a, 93:a som jag sålde för 12000 för ett och ett halvt år sen, fullutrustad i princip. Och då hade jag ändå haft den ett halvår och köpte den för 10000. Men en sak är säkert: Man får väldigt mycket bil för pengarna!!! Frasse |
|
|
Till Frassemannen: Tackar så mycket. Varför sålde du 525:an så billigt? Gick den inte bra eller var det för mycket problem? Larssa |
|
|
Tja...jag fick ju mer än vad jag gav så varför inte? Dessutom finns det ju en uppsjö av begagnade BMW så det var inga problem att hitta en ny Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.