|
|
|
|---|---|
|
Tjena! jag har en e46 som ja vill ha in bashögtalare i. jag vet att dse inte finns utag i stereon till hög/lågnivå. hur ska man då göra? MVh robin | |
| Koppla in slutsteget på framhögtalarkablarna mha hög till lågnivåomvandlare alternativt använd ett slutsteg med högnivåingångar. | |
|
Robbs_e46: Ja kopplade in min förstärkare med hjälp av en hög/lågnivå omkopplare, se länk nedan. Kopplade in den från bakhögtalarna. Fungerar kanon bra! Lycka till! Länk |
|
|
så då ska ja koppla in högtalarkablarna fär på + och -? vad står de G för i mitten av den apparaten? Länk |
|
|
så då ska ja koppla in högtalarkablarna fär på + och -? vad står de G för i mitten av den apparaten? Länk |
|
| G= Ground , jord till bilens chassie. Fick du ingen bruksanvisning till vid köp?? | |
|
jag har gjort så här med, men undar om nu fått mycket störningar. när jag sätter på bilen kommer det ett ganska högt burrande ljud igång, har ni klarat er ifrån detta? hur då?skulle helst inte vilja byta sterion till en med lågninvå men är det så här måste man ju nästan. |
|
| jess jag har klarat mig ifrån de. jhar du också kopplat in en hög/lågnivå omvandlare? | |
|
japp..jag har använt en hög/lågnivå omvandlare av okänt märke från bakhögtalarna direkt ner till steget i skuffen. blir dock höga störningar så jag ej kan ha på steget när jag lysnar på låg volym. är mycket trist, trisv bra med orginallsterion annars och dess utseende. |
|
|
fråga: hur har ni kopplat till steget? brukar ju vara så att man ansluter lågnivå kablar på ingångarna,samt en strömkabel,en jord och en remote kabel. Har ni anslutit även remote kabeln o var tog ni den signalen ifrån isf? Ni som har störningar,har ni kablarna tillräckligt långt ifrån varandra? brukar bli apa annars när man lägger kablarna ihop lr inte tillräckligt långt ifrån,ev dålig jord... |
|
| jag har tagit min remote kabel manuelt, jag har framdragit en kabel till ifam så jag sätter på steget manuelt alltså, vilka kablar ska vara långt ifrån varandra då, strömen går ju till batteriet som också är i bak och då även jorden. | |
|
Kanske kan hjälpa med en "jordisolator"? Borde finnas en del trådar om sådana. /Mats A. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.