|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om man på ett enkelt sätt kan ändra från Miles till Km/h på den lilla färddatorn. Eller om man kan köpa en begagnad svensk på skroten och bara plugga in för att sen se det i km/h... Jag är inte så bekymrad över trippmätaren på instrumentpanelen utan bara själva lilla färddatorn.. Tack på förhand Norpan | |
|
Hittade ingenting om det i instruktionsboken till E36 compact. Keep Your Distance! |
|
|
Misstänker att färddatorn "slavar" under trippmätaren, dvs. om du ställer om trippmätaren kommer även färddatorn att ändra sig. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då återstår ju bara hur gör man det...??? ställer om trippmätaren. har pratat med BMW i Ängelholm men verkstadskillen där verkar bara gilla äldre BMW så det gick inte att ändra på en sån ny sa han.... Norpan |
|
|
norpis12: Har du lustläst instruktionsboken? Sånt brukar ju stå där. Vad har bilen för historik... flyttgods från staterna? Lär väl inte vara så vanligt med flyttgodsimporterade compacter =). //Stenback |
|
|
instruktionsboken är lusläst... hittar inget mer än att jag kan nolla vissa värden på färddatorn...och japps det är flyttgods från the united states. som alla andra hehehe... frågan är om språkkodningen sitter i färddatorn eller i instrumentpanelen.HHHHHMMMMMM Norpan |
|
|
Om du håller inne en av knapparna vid mätartavlorna (kommer inte ihåg vilken) en liten stund, ändras trippmätaren mellan miles och km, samt celsius och farenheit. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ett mycket bra tips som jag sett i några andra trådar här med... problemet är nog att det gäller stora färddatorn...tror jag i alla fall Men jag skall prova ... antar att du menar den som nollställer trippmätaren... för det är den enda som finns på panelen. Däremot på stora färddatorn finns det en knapp till höger på instrument panelen med som man kan göra så med.. Norpan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.