|
|
|
|---|---|
| har asc på min bil och upplever att den är mer som en antisladd än antispinn men läser man på modellguiden så får man 2 svar...i utrustningskoder så är det antisladd men i tyska förkortningar så står det antispinn...hmm blir ju lite samma sak vad det än är sladdar det så spinner det å spinner det så sladdar det ju oftast oxå,men med antisladd så borde frambromsar va inblandade oxå för att justera stabiliteten eller va d överkurs på 97års modell.mvh M | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Antispinn/tractioncontrol och även antisladd i viss mån påverkar bakbromsarna vid lägre hastighet samt stryper gasspjället om du gasar för häftigt. Men jobbar när problemen uppstår. Funkar förträffligt ihop med automatlådan är min erfarenhet DSC på senare modeller är däremot ett förbyggande antisladdsystem, som redan innan sladd uppstår korrigerar bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
Min 523iA -97 har asc+T,det ska betyda antispincontrol+tractioncontrol,alltså antispinn kombinerat med antisladd,vet inte om det finns bara asc,vilket skulle betyda att den inte har antisladd. |
|
| Hmm lite skumt men jag har asc =antispinn men kör man med lite gas så i svängarna så funkar den utmärkt som antisladd oxå med min som har steptronc tycker ju att asc+t skulle va t som är antispinn delen...noga då funkar fint med step som hasso har påpekat tidigare gott nytt...M | |
|
ASC+t fungerar är som Hasso säger ett enklare antisladdsystem som försöker häva sladdar med hjälp av bakbromsarna och med strypning av motorn. DSC använder dessutom frambromsarna och är preventivt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.