AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
716

Dåliga bakvagnsbussningar

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vet någon om dåliga bakvagnsbussningarna kan orsaka så att bilens däck kan komma att ta i skärmkanten? Alltså, kan de bussningarna vara så dåliga att bilen tyngs ner pga dem. Jag har 10x17 med 255/40 däck. Vad kan det annars bero på?

//Schnitzer
vad sägs om kortare sänkningsfjädrar eller dåliga/slut org. fjädrar!? Måste vara det. OM inte dina däck håller en traktorprofil, men det vet jag iofs att du inte köpt. Maila gärna och berätta!
MVH Tobbe

PS skall byta bromsklossar idag, bökade hela gårdagen för att få fram vilken mm jag skulle ha på insektsnyckeln ds

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag hade samma problem, fick höja bilen bak, så nu är den "bara" sänkt 100mm mot tidigare 120mm. Däcken har 35-profil.

Jeppe
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Att det tar i skärmkanten har alltså inte pga bakvagnsbussningarna? Min tror jag inte är sänkt något, men den kan ju vara kapade fjädrar. Den är inte låg fram i alla fall.

//Schnitzer
Nissen
Om du kan höja upp bilen så kan du bara ta en kofott och kola om busningen är dålig, bara bända lite för att se om gummit följer med eller inte. Annars vet jag att 255/35 18 tar i med lite sänkning. Jag ahr sämkt min 20mm fram och bak syntes mest i fram. Om man känner på skärmkanten på in sidan så är det en liten kant, den går ju att vika upp så tar det det inte i sidan på däcket. Det kan ju även bero på att fälgarna är för breda utåt bör ej vara något problem om de är gjorda för E34,E32.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok, det är tyska fälgar som är anpassade för E34/E32. Rondell 58, du vet Y-designen, 10x17. Man skulle vika in kanten, verkar som att däcket tar i den. Det borde sluta då tycker man. Konstigt att man måste behöva göra det eftersom jag vet andra som har exakt sådana här fälgar med samma bredd och profil på däcken. Det måste vara något annat tycker jag.

//Schnitzer
Peter g
Jag hadde en mb som jar väldigt sänkt.
Efter att jag fick ett rådjur i grillen tog ena framskärmen i på grund av att dom slarvat när dom ricktade den.Det skilde c:a 3mm.
Kan du ha samma problem?

Peter G
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
jag åker med 10X17 M-contour men mina kanter är valsade
tar inte i hur jag än kör

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.