|
|
|
|---|---|
|
Sitter här i natten å tanken slår. Tänkte höra först innan jag börjar kolla! Har en 740 e38 som handbomsen börjar ta dåligt på! den tar men behöver nog sjysteras lite. Klossarna är ok. Så frågan är? Vart gör man d? Med tanke på att d e fothandboms,så har d aldrig slagit mej el rättare sagt har jag aldrig kollat vart man spänner den. | |
|
Det gör du som vanligt bakom de bakre bromsskivorna , där har du en självförklarande sak att lätt skruva på så att den självförklarande saken pressar ut handbromsbackarna mot bromskivans inre väggar. Jag rekomenderar dig att du första gången du gör det , monterar bort bakre bromsskiva och tittar så att du förstår konstruktionen , efter det räcker det med att ta bort fälgen och sticka in en mejsel och justera på så sätt , man sticker mejseln rakt genom hål vid navet , igenom bromsskivan. Det är samma procedur på väldigt många bilar. handbromsbackarna skadar säkert inte att byta på en 95a om det inte är bytt. |
|
| Länk Kolla den nedersta bilden, här syns bromsskorna, det som däremot inte syns på bilden är kugghjulet mha vilket man spänner/släpper på parkeringsbromsen. Om du tittar genom ett av hjulbultshålen i bromsskivan så ser du kugghjulet, sitter kring "kl 7" ungifär. | |
|
Ja man får tacka för info. Bra länk dessutom. Nu ere bara ner å ta tag i sakerna. Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.