AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
952

Ta bort PDC-hålen på kofångaren, E46

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hej
Har inhandlat en ny M-kofångare bak till bilen. Men den är anpassad till bilar PDC och vill lägga igen dessa två runda små hål.

Hur tycker ni jag skall gå till väga? Be lackeringsfirman fixa det när den skall på lack eller är det något som man spacklar igen själv enkelt.
Har inte gjort något sådant innan men har inte tummen mitt i handen heller. Kofångaren är original och olackad nu.
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Hej Grandy,

Bara ett litet tips/ide, har du en vän som kan eller har en svarv? Be honom att tillverka två ringar/plattor i rostfritt el aluminium skruv på baksidan. Lacka innan du sätter dit dem.

Mvh Ive

M#POWER
det ber du bara lackaren spackla
lackeraren
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Kan du inte installera PDC i dem då?

Det är ju en bra grej att ha.

*håll till höger, eller gasa*
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Tror det blir lite väl dyrt att eftermontera original PDC.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Alternativet är ju att hitta ett eftermarknads pdc system som inte avviker alltför mycket från orginal..
Länk

Anars tror jag på igenläggning.. Kolla med en rep. verkstad nära dig om det finns plastsvetskunskap/utrustning.

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
700 kr tog min lackeringsfirma jag brukar använda. Då använder han något typ av speciallim i kombination med nät. Då skall det hålla. Att spackla igen det funkar inte enligt honom.

Kan iof vara interessant med ett eftermarknad PDC system amullo skrev. Vet ni någon som skulle kunna funka bra?

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Ehh.. Du såg länken i min post ovan va Grandy?

Du kan ju kolla med BMW vad de skulle ta för pdc.. Biltema systemet ovan vet jag inget om.. bara att sensorerna verkade vara snarlika orginal..

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Jo jag såg din länk amullo, tänkte bara om det är fler som har några bra förslag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.