|
|
|
|---|---|
|
Har just besiktat min X5 4,6 2003, fick nerslag på att vänster strålkastare samt höger dimljus lyser för högt. Killen på besiktningen sa att det var väldigt vanligt fel på BMW Xenon ljus, samt att det endast kan ljusteras hos BMW, stämmer det? Någon som vet vad det kostar, samt ifall BMW kan "släcka" 2or så man slipper åka till Bilprovningen igen? Antagligen är det jag själv som råkat rikta om vänster strålkastare då jag bytte blinker lampa, men höger dimljus vet jag inte vad som har hänt med. Tacksam för tips! | |
|
Det stämmer i princip, ja. Det behöver inte vara just en BMW-verkstad, men en verkstad som kan nolljustera strålkastarna efter justeringen bör det vara. Det går att justera strålkastaren rätt ändå, men den kommer inte att arbeta inom rätt område och därmed inte kunna justera nedvinklingen fullt ut efteråt. En ackrediterad verkstad kan "släcka tvåorna" efter att felen åtgärdats. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Med nolljusteringen avser jag alltså att konfirmera den nya grundinställningen i styrboxen, det blev lite otydligt kanske... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Ok. Tack för info! Passar nog på att be BMW göra det eftersom jag ändå måste in och köpa nya blinkers av dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.