AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.125

Fjärren låser inte upp passagerardörren 328Ci-99

Det är så att jag köpte en bmw 328ci tillverkad 99 uttagen 00 nyss. (en otroligt fin bil) :) Men det finns ett problem, det är så att passagerar dörren går inte att öppna med fjärrlåset. Förar dörren går att öppna med fjärren, sen får man öppna passagerar dörren innifrån antingen att man tar handtaget eller genom knappen jämte varningsblickersen.

Bilen i övrigt Länk.

Hoppas på hjälp av alla bmw tokar då.

mvh Andreas

Bmw 328CI
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Prova att trycka två gånger på fjärren, det går att programmera bilen så att den låser upp på det viset.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
jag läste något om det också. men har tyvärr inte testat. Har hört att låsen är vakum styrda och inte elektoniska.

till en annan sak.
Jag ställde av den igår och har batteriet på. ska man ha det på eller av? försvinner viktig info om man tar bort allt för länge?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
BMW har aldrig någonsin (vad jag vet) använd vakuum-styrda centrallås.

Det bästa för bil och batteri är att skaffa en underhållsladdare, C-tek rekommenderas varmt. Finns på bl a Clas Ohlson och Jula.
Annars går det att koppla bort batteriet, men då fungerar förstås inte larmet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Om det går att låsa upp med knappen i mittkonsollen så är det inte själva låset det är fel på. Förutsatt att låset alltid går upp och att inte låsknappen (i dörren) kärvar.

Som ErikW skriver så är det en programmeringsak, kolla med bmwverkstad om det inte står i instruktionsboken.

Grattis till bilen förresten!

Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
BMW e46 har detta problem med låsen..har själv samma problem och vet att det finnes en lång tråd på forumet ..sök på centrallås e46 så bör du hitta den..verkar som man måste byta modulen och det kostar en slant..men som sagt kolla om duhittar tråden där finnes endel info

mch

martin

Länk
Som sagt tidigare, kan vara en programmeringssak. Med Carsoft plus interface kan man faktiskt göra denna programmering själv, samt att ha centrallåset så de låser dörrana när man kör iväg. Lekte lite med dessa funktioner då jag hade ett interface hemma men tog bort dem rätt snabbt då de skapade en hel del irritation.

Att bara låsa upp förardörren med fjärren är ju en sån där amerikansk jobbig säkerhetsdetalj som kan driva en till vansinne...men det förekommer kanske fler situationer där då man inte vill låsa upp alla dörrarna när man ska kliva in i bilen.

/ Micke
tack för alla svar. Så om jag inte fattar detta fel så är det så här.
Jag testar att trycka på öppna knappen igen. Funkar det inte så är det troligvis inte fel på låset utan någon program sak för att knappen som sitter i mittkonsollen har samma funktion som fjärren bara att den sitter i bilen? Det bästa är att ta ut batteriet å ladda det hemma. Då jag tyvärr inte har tillgång till ström där bilen står nu. Man låser bilen med nycklen då va? Vrida till ändläget å låt den vara den en stund tyckte jag läste om i instruktionsboken.

och samma sak när man sen ska öppna bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.