AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
807

Hjälp med bränsletrycksregulator

Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Hej

Renoverade en M20B20 motor och skulle trovstarta den nu i veckan. Men utan att det hände något, kom fram till att felet var att den inte fick bränsle.

Och nu är det så att det är bränsletrycksregulatorn som strular för mig. Jag har kopplat loss den från spridarröret och kört startmotorn utan att det kommer nått bränsla. Jag har provat att suga i vaccum slangen och jag har provat att blåst, och provat att bara låta den vara. Men inget av fallet så kommer det en droppe bensin igenom. Så bytte till den som jag hade från den gammla motorn men samma sak.

Så jag vet inte om jag inte får upp tillräckligt med vaccum för att den ska öppna eller vad det är. Båda motorerna med bränsle system funkade bra innan isärplockningen. Och jag har bränsle med högt tryck fram till regulatorn.

Är det någon som har någon som hels ide vad som kan vara lurt? All hjälp uppskattas! Blir galen på detta...

MVH
/Emil
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Kan tillföra nu att jag har mätt upp bränsle trycket efter dratt på startmtorn är 6.9BAR. Jag har provat med luftryck att öppna regulatorn men den öppnat inget vid 7bar.

Men vad kan ha hänt med dem? Båda två gått sönder samtdigt utan anledning, det verkar ju om jag missar nått. Det ska väll inte kopplas in nått stort vaccum tryck för att den ska öppna? Insuget ger väll inte så mycket, sam att den ska ju vara lite öppen ändå.

Ingen som har något att hjälpa till?
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Kan fylla på tråden så den kan andvändas som ett praktexemplat på slarvighet. Efter mycket om om men ringde jag till BMW och fick hjälp. Det visade sig ju vara att jag hade kopplat bränsleslangarna fel. Ett förbannat litet fel som man stirrade blint förbi.

Jag bara antog att regulatorn satt på "in" sidan av fuel railen, vilken den inte gör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.