AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.062

Min Z3 2,8 Coupé -99, har brunnit upp! Har någon varit med om något liknande?

Be
5
Benny Hill
530 Touring -94
Z3 2,8 Coupé -99
Min kära Z3:a har brunnit upp! Branden började i instrumentpanelen och spred sig snabbt till hela kupe´n. Bilen var avstängd, dörrarna var stängda och nyckeln var urtagen. Bilen var M-utrustad och var i orginalskick.Har någon varit med om, eller hört om någon som varit med om något liknande i en BMW?? Tacksam för svar.
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
fan va tråkigt hoppas den var ordentligt försäkrad o inte som min bara trafikförsäkrad
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Snacka om galet. Hoppas den inte stod i garage med många andra bilar i....

Har aldrig hört om det? Kommer det att göras någon undersökning?

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Visa användare
138
Skänebo
M5 -00
320 Touring -00
Jag hade en Audi A8 4,2 som brann upp en natt!
Det var antagligen ett inbrott och försök till stöld i det fallet.
Inget roligt alls!

"Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!"
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Låter som sabotage....
Be
5
Benny Hill
530 Touring -94
Z3 2,8 Coupé -99
Bilen stod ensam på tomten och jag har, vad jag vet, inga fiender.
Branden är under utredning och hittills verkar det som om styrkortet till kupéfläkten kan vara en orsak.

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Hade en Husqvarna spis i köket som började brinna när den var avstängd. Branden började i en plastbit som höll isär diverse kablar, men smälte samman efter lång tids överhettning, med kortslutning och brand som följd.

Mattias i Sollentuna
Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Hade en sprillans S**B 900 en gång i tiden. På den började det ryka nåt våldsamt från instrumentpanelen mitt på Lidingöbron. Stannade, stängde av och hoppade ur. Då slutade det ryka. In igen, vred på tändningen och röken kom tillbaka. Luktade brända kablar. Men plötsligt slutade röken! Startade och körde vidare. Ett antal funktioner, tex värmereglage, kupefläkt, stereo hade slutat fungera. Orsaken visade sig senare vara en felmonterad kabel som legat och skavt av och orsakat kortslutning. Bara tur att det inte tog eld på riktigt! Fast jag kan tycka att nån säkring borde ha gått. Hela kabelstammen byttes på garantin, efter TRE månader, fanns inte som reservdel.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.