AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.405

Nya Volvo S80 är lik BMW E39

Sida 2 av 2
Ser inga som helst likheter mellan nya S80 och E39.

S80 är i mitt tycke den fulaste Volvon. Förra modellen var snyggare.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Länk
La samman E39 och S80 på ett fult sätt i Photoshop. Utmärkande saker som grill och fälgar är igenlagda. Personligen tycker jag att de är rätt lika.
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Ledsen om jag har stulit några bilder från någon på forumet. :)
Helga
OKOK.

När jag skriver att nya S80 är en uppdaterad E39 så får väl ändå BMW lite beröm.
Jag tycker att min gamla E39 är snygg. Faceliften -01 ännu snyggare.
Betänk att E39 kom -96 och nya S80 som -07! Och så klart att det är linjespelet jag menar. Bra jobbat av Volvo :-)

//Helga
Helga
Varför ändrar autopower rubriken.
När jag skriver Volvo E39 och BMW S80 så menar jag det .

//Helga
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Måste säga att Volvo gjort en rätt snygg bil i den nya S80 även Nya C70.
Men Mein Gott! Skulle aldrig komma på tanken att byta min BMW mot en Volvo, sist jag körde en volvo (S60 T5 -05) var jag så frustrerad. Det är tråkigt, det känns långsamt, rätt trist kupé. Min 540 slår den med hästlängder i allt. Och den är ju jätte gammal i jämförelse.

Önskar dock att BMW gick tillbaka en liten aning i designen. En schysst mix med den nya designen och den gamla. Och så får dom väldigt gärna göra om bakpartierna igen, på alla modeller helst. Nya 3-serien kupé blev ju en saab wannabe... *rys*

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
JA hur många hästar har din 540?
Display o radiodel och liknande tycker jag volvo är mkt längre fram
Det är svårt att komma åt alla knappar på ett bra o lätt sätt i en e39
Har en s60 o ja föredrar faktiskt e39:an oxå pga motorn
Conan999
Nya S80 in är ju skitlyckad. Den ser mer slimmad ut och är mkt mindre gubbig än förra modellen. Gott ljud i V8 an är det oxå. Bilen är även väldigt fin inuti tycker jag. Kul med snygga bilar ifrån Volvo.

Conan999
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
1. Jag tycker de eventuella likheterna mellan S80 och E39 är mycket långsökta!

2. Nya S80 är ganska snygg, men lite för anonym. Ingen Mercedes CLS precis. Inredningen verkar dock vara mycket lyckad, väldigt strikt och elegant, härligt formell!

3. Emelie, du har helt rätt i att T5:an är urtrist. Farsan hade en V70 för några år sedan (250 hästar), vilken besvikelse! Ketchupeffekten förtog all körglädje. Klart att din 540 är bättre, mig veterligen har den väl 286 hästar?

4. Någon jämförde den skrotfärdiga T6:an med nya V8:an, och tyckte inte att V8:an var ett tillräckligt stort lyft. Det är jag tveksam till! Har inte kört någon av motorerna, men V8:an har fått mycket bra kritik.

5. Om 5 dagar plockar farsan ut sin nya S80 3,2 liter, rak 6:a på 238 hästar. Ok det är ingen bayersk rak 6:a, men den bör vara ganska trevlig ändå :)

/L
Volvo kommer aldrig ifrån allt gnissel och störande ljud i inredningar.. Finns kvar även i v70n...

Har kört nya volvos så jag pratar inte ur nattmössan nu...
Smaken är som baken men enligt mig finns det ingen körglädje alls i dessa kontainrar ifrån hisingen....

jag har lånat en v70 -06:a på jobbet med 2,4d-motorn + automat vid några tillfällen och den går som en dröm, tycker nästan att det är bmw-klass på komforten, förutom den alldeles för höga ljusnivån i mtorvägsfart.

...tyvärr så har ingen volvo någon själ, vilket samtliga bmw-modeller har.

har själv haft e39 för länge sen, och när bilen fortfarande var ny/aktuell så var den i stort sett oslagbar på det mesta.
Men att jämföra en tidig e39:a med en splitterny volvo är ju rent vansinne, det är ju inte heller rättvist.

(givetvis så skulle det stå "ljudnivån" och inte "ljusnivån" i det första textstycket...)

Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
asså, har prövat nya s80 en sväng.
tyckte den var allt för gungig och inte alls trevlig att köra.
inge fel på utseendet och så, men ingen vidare körglädje.
komforten var väl oki, om man inte blir sjösjuk lätt.
mvh johan
Ri
39
Risen
525 Touring -92
525 sedan -90
asså, har prövat nya s80 en sväng.
tyckte den var allt för gungig och inte alls trevlig att köra.
inge fel på utseendet och så, men ingen vidare körglädje.
komforten var väl oki, om man inte blir sjösjuk lätt.
mvh johan
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Så sant som det är sagt, dessa bakpartier alltså på nyare BMW bilar är totalt identitetslösa samt känns lite "billiga" .Ofta svårt att verkligen förstå att det är en BMW, tänker främst på nya E90 och på avstånd!!
På tidigare BMW bilar kunde man se vilken modell på 500-1000m avstånd, det var verkligen vackert.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
frifart,

redan 1976 när e21 lanserades fick den kritik i tyska AMS för ett billigt och småbilsaktigt bakparti. Tror att jag har kvar numret någonstans i gömmorna...

Vantage
Tycker E60 ser ut som en Japanare....;-)))
Ett fett misslyckande design-mässigt.......

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Fick hem sista AMS i brevlådan idag.Där hade dom sammanställt senaste läsarundersökningen.Bl.a. vem gör dom snyggaste bilarna.Vinnare:BMW.
Så helt fel ute kan dom ju inte vara.Det är vel mäst vi som har väkst upp med Paul Braq och Klaus Luthe,som har lite svårare att ta till oss Bangles filosofi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.