|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Helga |
Visst är nya Volvo S80 en uppdaterad E39! //Helga |
| Vad snackar du om??? | |
Helga |
Var det svårt? Att nya S80 är förvillande lik en moderniserad E39! //Helga |
|
Nej //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Hmmm...kanske dax att skaffa glasögon, eller??? Frasse |
|
| Du ska inte jämföra dom bilarna öht... Rena förolämpningen att en kontainer ifrån hisingen skulle vara lik en bayrare. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Öhh va!!!? Håller nog inte riktigt med! Inte för att jag är partisk över att vara BMW ägare, är dock även Volvo ägare och nöjd med den! MVH Patrik |
| hm, den enda likheten jag kan se är att S80 är ful och att E39 innan facelift också är ganska ful. | |
|
Att dom tjuvtittat lite på e39:an tvivlar ja inte en sekund på,den ligger ju i topp i klassen.. Nya S80 ser faktiskt ganska okej ut,om man jämför mot en gammla som är riktigt gubbig. Klart man kan jämföra dom 2 bilarna på många punkter,men knappast körglädjen. |
|
|
Kanske ingen bryr sig men ändå. Jag kom över lite pengar säg så där 200 000 kr och vi beslutade oss för att köpa en "häftig" bil. Jag provkörde 530iA 03 = helt okej. Volvo crosscountry 02. Denna bil var den tråkigaste bilen man kan sätta sig i, klumpig, plastljud överallt, tråkig, jag kan inte hitta ord som beskriver att denna bil är värdelös. Den ser dock hur "cool" som helst ut utifrån. Slår utsendemässig allroad oxå. Nää, vi körde en s80 den var värre. Denna gågn blev det En trailblazer som jag saknar ännnnn. Det blev sedan denna 540 som bara utsendemässigt är värd hela volvo. Volvo = traktor = skitbil. till tråden, har de några likheter alls??? |
|
| Skulle de bilarna vara lika? När då, på 200 meters avstånd i motljus då eller? | |
|
Nja håller inte med riktigt. Tycker det liknar väldigt mycket Audi a6 och saab 9-5 sedan MvH Bmw 4-ever |
|
| volvo for life! :) nya volvo s80 e ju hur snygg som helst! en riktig glidar bil! O ni kan ju inte säga att den e tråkig o gubbig när den har en pigg V8a under huven! | |
|
V8 har bara värsting modellen Va sägs om en M5a då om man ska jämföra |
|
| då får du ju jämnföra prislappen också... volvo ska ju komma med en S80R ryktas det om.. | |
| där står de lite: Länk | |
|
Nyare S80 är mycket snygg för att vara Volvo och rent generellt helt klart okej, man har maskerat vikten ordentligt. Dock är karossen helt klart "kopierad" men det är inte ovanligt i dessa tider, vi ser ju hur japanerna och Toyota och "stulit" bilder genom alla tider. Det är ganska enkelt det man inte själv kan skapa det stjäl man och vad jag vet ska det väldigt mycket till inom bilvärden innan någon biltillverkare åker dit för plagiering?? annat är det inom musikvärlden. Nya S80 har linjer från flera tillverkare, men jag tycker ändå den inte är en total nyutveckling då den är ganska lik baktill från sidan den där cupe'modellen Volvo gjorde, var det C70 den hette? Men rent generellt har den drag från nyare större Peugot och Citroen, iallafall från sidan, det är helt klart en Volvo 164 i modern tid. Tycker inte volvos nya S80 med V8 är "billig" jämfört med konkurrenterna, läs i Automobils senaste nummer om den pärlemovita för 498800kr. Inte precis någon höjdar prestanda med tanke på 315hk V8 och 440NM, en 530E60 hänger ju med. Volvon grejar tex 0-100 på 7.1s, 0-200 på ca 27s. Nu handlar inte allt om prestanda, men med V8 315hk kanske man vill att lite mer ska hända, S80 T6 med sina 272hk är knappt långsammare så detta är ett rent nerköp för Volvo, vad ska man med en tung och törstig V8 till då? Den förbrukade 1.15 vid landsvägskörning, är väl halvskapligt, men inte bättre än BMWs V8 or som är långt mer effektiva och prestanda inriktade. Dock låter Volvos V8 mycket skönt och högt faktiskt, helt klart överraskande och positivt. |
|
|
Det fanns en gammal fin BMW-slogan på det glada sjuttiotalet som sa att BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Jag har inte kört nya S80 men sett den live och den ser modern, väldesignad och lite premium ut. Och mycket är lånat från BMW både konkreta designlösningar och konceptet "Sports sedan". Tyckte redan att första S80-generationen var en designmässigt lyckad bil. Att den sedan är en volvo med alla de handikapp det medför är en annan sak. (Det finns EN Volvo jag vill ha, en petroleumblå 164E från 1973 med ljusbrunt läder. Hit med en nu!) Ett annat, och mycket tydligare exempel är nya MB S-klass som har snott mycket av BMW E65. Bakluckan är en ren Bangle rip-off! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tycker fd oljetankern S80 i sin nya skepnad påminner i stil med E90 inte så tokig faktiskt, men S60 är mera propitionell än S80 för karossformen är min uppfattning. ///MVH Hasso Länk |
| Tycker däremot nya Lexus H450 ser ut som jag trodde att E60 skulle se ut... | |
| Det ryktas om det kanske, sen om det blir så är en annas sak | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.