AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
976

Ytbehandling på motorskruvar?

mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Håller på att "penselrenovera" en M30B34 och funderar på att byta ut alla synliga skruvar/pinnbultar samt muttrar och brickor.

Någon som vet vad det är för ytbehandling på orginalgrejerna? Förzinkade? Galvade? Eloxerade? Kanske går att beställa orginaldelar, men dom är väl säkert svindyra.
Smiley©
Jag tror faktiskt inte att BMW är så dyra på såna småsaker, har köpt lite små prylar till min S38B38 och det var inga farliga priser på det.
Men man kan inte räkna med att alla saker ser ut som dom gjorde när dom monterades på fabriken, en del prylar har dom ändrat lite form och färg/ytbehandling på.
Jag beställde några kromade kupolmuttrar... trodde jag, fick några fula gråa kupolmuttrar istället, ful form hade dom också, så allt är inte som det var!

Måste det vara som original då?
Räcker det inte med nya bultar/muttar/brickor som man kan köpa i vilken järnaffär som helst? Dom är ju galvade så det kommer ju att se fräsch ut!

Hade jag inte haft massa bult/muttar/brickor liggandes så skulle jag kollat med BMW innan jag lägger ner mer jobb på det iaf!

/Thomas
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Min 02a får det mesta renoverat om det är juste,mutter o bult lämnas på ytbehandling blir som nytt för en struntsumma.Dessutom kan du välja på silver och guld.

Mvh/Micke
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Tack för tipsen! Tanken är att det ska se ut som det gjorde orginal så det lutar åt att det blir BMW-orginalgrejer, om det finns att få tag på. Annars är frågan om skruvarna ska vara galvade eller förzinkade? Eller en del kanske till och med är gulkromaterade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.