AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
719

Uppgradera 4:3 till 16:9 skärm. Säkring?

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Hallå alla!

Äntligen har jag fått även min 16:9 skärm.
I helgen så uppgraderade jag min MK1 till Mk3 samt satte in en ny hybrid-videomodul (Tack till Noah för hjälpen).

Men som sagt var, tänkte installera min 16:9 skärm ikväll och undrar om man måste bryta strömmen från batteriet eller om det bara räcker med att ta ut någon säkring, alternativt ställa upp bildörren ca 15-20 minuter för att få strömmen att brytas.

Jag känner inte för att bryta batteriströmmen eftersom det blir problem med tomgången. Inte roligt i morgonrusningen om man får motorstopp.
no
347
noah
E65 730D
Hej
din v12 behöver barra 10 secunder motorbromsning att ställa in sig efter din nollsällning!
Men ingen problem att bytta skärm utan att brytta stöm
har de bra!

Noah Brown
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tack för informationen.
Är ganska säker på att det behövs mer än 10 sekunder för att ställa in tomgången igen. Men jag skall testa någon annan gång.
Har precis bytt monitor till 16:9, så nu är jag lycklig som ett litet barn.

Det enda jag funderar på är varför inte bränsleförbrukning, mm. visas i radioläget längre?
Tidigare så hade jag frekvensinfo överst och sedan fanns info om distans, bränsle, mm.

Men nu efter uppgraderingen så är det bara svart under radioinformationen.
Måste man uppgradera radiomodulen också?
no
347
noah
E65 730D
nej, den option är inte med den software version (OS) du har
(den som kom med Splitt screen)
om du vill såkan du backa din OS
har din radio TMC?

Noah Brown
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tror inte att min radio har TMC.
Har faktiskt suttit och letat lite på nätet. Det verkar som om man får backa sitt os och därefter göra inställningar i radiomodulen för att sedan uppgradera os samt initiera radiomodulen. Vissa har fått det att fungera andra har behövt lämna in bilen till BMW för att "koppla" ihop alla modulerna.
Ska testa och nedgradera och uppgradera när jag kommer hem till helgen.
Men som sagt var. Splitt Screen vill jag nog ha.

Tack för svaret! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.