AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
697

Termostaten el Vattenpumpen

Bm
3
BmwHenry
Bmw 328 Coupe -95
Min 328 blir för varm så nu undrar jag om det är termostaten el vattenpumpen som gått sönder.Det hörs inga oljud el dylikt från pumpen så den har nog inte skurit.Det blir inte någon värme i kupen.
/Henry

tjena! har precis samma problem med min 323. var å snacka me några på en bmw verkstad i veckan å enligt dom så var det antingen luft i kylsystemet(lätt att fixa), eller så e det pumpen som e pajj. för min del så e det pumpen så det blir till att köpa ny pump. fall du vill veta hr man fixar luften i kylet så säg bara till.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Under vilka omständigheter blir den varm? Hur är vätekenivån?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Bm
3
BmwHenry
Bmw 328 Coupe -95
Har inte kört bilen så mycket sen det hände men den blir ganska snabbt varm ..efter kanske 7-8 min.Har fyllt upp vätskenivån lite sen jag fick felmeddelandet "Check Coolant Level".Det där trodde jag berodde på att bilen hade blivit för varm så det försvann en del vätska.Det där med luftning kanske kan va nått att försöka med innan några större ingrepp görs??

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Hade detta bekymmer på min bil i somras.
Jag bytte termostat på min bil, ingen skilnad, plockar ur pumpen, den var det bara skit av, då skovvelhjulet är av packolit (?! typ av plast), som blir porös med tiden. Jag kan nog nästan till 99% garantera att det är pumpen du ska byta. Men kanske lika bra att byta termostat och drivrem när du ändå håller på, då dessa inte kostar så mycket extra (250-350kr extra?).
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,, jag jämför då med min 325 -94,, så skiljer inte det så märkvärt mellan 325 och 328, så tror jag iaf på min teori ;O)
Bm
3
BmwHenry
Bmw 328 Coupe -95
Okey tack för svaren....återkommer med resultatet........tar nog ett tag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.