|
|
|
|---|---|
|
Har en 528 -97 som började läcka vatten från kylarsystemet nu när kyla kom. Vad kan det bero på? Har läckt lite grann förut men nu när kylar kom läcker det duktigt. Den är tom o expensionskärlet på morgonen när bilen kallnat efter att ha fyllt på den dagen innan och kört en del. Kan man använada kylartätningsmedel tror ni? | |
| nä fixa felet istället.. alla dessa kylartätningsmedel kan om du har otur sätta igen kanalerna i motorn | |
| Funderar på vad felet är om det börjar läcka nu när kylan kom. Har ni några teorier? Jag har en om att det var en del luft i systemet, de delar som ej var öppna så länge man ej behövde vrida på värmen i bilen och att det nu behöver fylas på efter hand när den luften försvinner. Andta teorier? Vattnet beter sig lugnt i expansionskärlet. Tror jag ska testa i alla fall med lite kylartätning, liten dos. Är det bara att hälla i det i kärlet eller? Ska man bara ha vatten i systemet eller går det bra blanda i glykolen? | |
|
Min bil läckte också bara när det var kallt. Visade sig att det var tillsatsvattenpumpen som läckte när värmeventilerna var öppna. På sommartid när de var stängda så läckte ingenting. När jag tog isär den såg jag att o-ringen tätade dåligt, fixade detta tillfälligt med packning på tub. Ska försöka skaka fram en ny o-ring och fixa det permanent. Vet inte om det ser likadant ut på E-39 men kan vara värt att kolla. Min vattenfläck under bilen skapades på vänster sida mot torpedväggen till. Fick leta ett tag i motorrummet efter glykolspår innan jag hittade det. Du ska ABSOLUT INTE hälla kylartätning i bilen. Har man nån gång skruvat av toppen på en bil som varit behandlad med kylartätning så förstår man varför :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.