|
|
|
|---|---|
|
Jag börjar min fråga i den här änden då jag under sensommaren anat att min 750 E38:a dragit lite tjuvström dock inte mer än att den ändå startat om den stått under hela veckan. Men helt plötsligt en dag ett dygn efter jag andvänt bilen är batteriet totalt tomt inte ens larmlampan blinkar jag startar upp bilen med ett nytt batteri försöker felsöka men kan inte hitta något kollar även upp det gamla batteriet men efter laddning och spänningstest visar det sig helt ok så där låg inte felet. Efter det fungerade bilen ok under en månad till en regnig morgon när jag skulle iväg då hade torkarna lagt av säkringen var bränd då fundera man ju varför ? bytte den i alla fall och stack iväg torkarna funkade hela resan. Bilen blev sedan stående ett par dagar i värsta regnstormen då jag åter skulle andvända den var batteriet totalt dött igen, jag kablade igång bilen körde fram till garaget torkarna var döda igen men säkringen var hel bytte batteri och nu till det spännande när jag då startar upp bilen igen tänds nått om motorstyrsystem eller liknande på Tyska i checkkontrollen sen kommer ett skärande ljud från startmotorn som att den ligger på jag slår av väntar en stund provar igen men samma sak upprepar sig. Väntar sedan ett par timmar och provar igen då tänds inte Checken och inget skorr uppstår däremot fungerar inte torkarna och batteriet töms på ett par timmar sedan jag parkerat, detta blev långt men tacksam för svar ,Kortslutning i startmotor ? Kan torkarna ha något samband med det ? Har jag fått något riktigt elhaveri? Håbba | |
Paap Reeder |
... hm ... kan bara säga att när mitt batteri drogs ur för några år sedan - på ett dygn ca - så var det värmeventilerna som låg på och "hamrade" hela natten igenom. Kanske ngn fläkt eller extrapump även gick under nätterna ... vad vet jag. I ditt fall tror jag att batteriet är kass. Vad menar du med '"bytte batteri"? Köpte du ett nytt eller ?? Mitt båtbatteri har jävlats många gånger i sommar. Laddade nu ordentligt och kollade spänningen efter ett drygt dygn = 12,70. Allt borde vara frid och fröjd men jag visste lik väl att det var sunkigt. Har inhandlat en oprisk glykol och battersyreavläsare. Kostade ca 500:- ... profsgrejor från Swedol. Den bästa jäkla investering på verktyg jag gjort sedan jag köpte den 1:a Bahco-skiftnyckeln!! Mätte så alla cellerna. En låg på 1,0!!!"#¤%¤&%&/. Detta batteri skulle en M70 eller M73 spotta ut på gatan ... jag lovar. Min B20 i båten hoppade dock i regel igång med den om den inte skulle behöva dra alltför många varv. Således min teori = batterifel. VH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.