|
|
|
|---|---|
|
Ville bara dela med mig av min första (och positiva) kontakt med BMW-reservdelar. Länk det var nr 17 på bilden som beställdes och gick lös på hela 11kr ;) Skall hämta den idag och hoppas att det löser det problem jag haft med dörren sen jag lånade ut bilen till brorsan. (typiskt eller vad?) | |
|
BMW är så dyra på reservdelar...;) Det är alltid skoj att köpa bitar till pärlan! Speciellt när dom kostar typ 11 kr:) mvh Fredrik |
|
| Har du någon bild på bilen förresten? Lite nyfiken bara... | |
| Inte hunnit ta några bilder själv än utan det är bara den gamla ägarens bilder jag har. Får se om jag hinner ta några innan jag ställer in den för vinterförvaring nu i veckan. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kul att de har lite udda grejer kvar i sortimentet! Jag har faktiskt idag slutfört monteringen av mina nya delar på M635:an idag! Beställde nya Chromelister på regndalarna runt om, och nya grillar runt lyktorna fram, samt en hel uppsättning med nya midjelister och sparklådelister. Beställde detta på BMWcs klubbträff hos BMW Solna för ett par veckor sedan. Snacka om vilken skilnad på helhetsintrycket efter bytet! =) Ska lägga upp lite nya bilder på detta under dagen för de som är nyfikna! (Vet att du är det i vilket fall Fredrik! ;-) ) MVH Patrik |
|
ALind: Om du gillar att skriva om vad som händer med din 635 och föra dagbok över bilens liv, kan jag varmt rekommendera dig att bli Pro användare och få tillgång till ditt eget galleri. Du kan lägga upp bilen i galleriet, --> Länk tillsammans med bilder, --> Länk samt få tillgång till bilblogg där du kan skriva om vad som händer med bilen --> Länk Vilket kan vara tacksamt den dagen bilen ska säljas. ___ Bilen: Länk |
|
| Mugge: Jag skall överväga det! Blir nog först till våren då det antagligen inte kommer att hända så mkt i vinter. Och vadå sälja? Aldrig att jag säljer en sån här skönhet ;) (skulle väl vara när man blir sugen på en M635 isf) | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
A Lind! Känner igen dilemmat! Jag kände likadant för min förra 635:a, inte ens när jag införskaffade M635:an så ville jag sälja den! ;-) MVH Patrik |
|
Patrik: Precis! Det är alltid kul att köpa delar till pärlan, de innebär ju en förbättring:) Din bil ser väl ny ut vid det här laget;) Vad kostade grillarna och kromet? mvh Fredrik |
|
Med 20% rabatt kostade grillarna 824:-/st ,chromet totalt 1072:- och totalt alles 5224:- Ingen billig affär, men vad gör man då man aldrig blir helt nöjd!! =) MVH Patrik |
Och nej! Den ser inte ny ut ännu! Mina krav är aldeles för höga!! MVH Patrik |
|
M635, tänk på att det kostade BMW ca 1 000 000 kr att bygga en ny 2002 tii, så hur mkt pengar du än plöjer ner i bilen så kommer det fortfarande finnas plats för lite till... vilket tyvärr är ett dilemma som allt för många entusiaster känner till. ___ Bilen: Länk |
|
|
Köpte själv gummilisten till fronten och regskyltshållaren för 1295kr...blev tokbra=) Men visst smakar det så kostar det...tar lite i taget så snart har man kommit långt! Det är kul att se att man inte är ensam om att slänga ut massa pengar på bilen=) nu är det en motorrenovering som hägrar...har börjat knacka lite hårt. säkert någe lager eller dylikt som gett sig. Men det löser sig till våren då man ställer på henne igen! Mvh Fredde |
|
|
freddeponken:Precis! man tar lite i taget och när man väl har bytt ut ALLT så är det bara att börja om igen:) Men det är ju liksom det som är grejjen på något vis... Patrik: Så ruskigt dyrt var det faktiskt inte, ok du hade iofs rabatt då. Men det blev ju en hel del bitar att sätta fast:) Med ny lack, grilldelar och nya lister så ser bilen väldigt ny ut för många. Det är nog nästan bara du (som känner bilen så väl) som inte tycker så. Men det är bra att ha höga krav, det borgar för gott slutresultat :) mvh Fredrik |
|
| Alla delar är dock inte billiga, jag skulle köpa bakre bromsskivor och bmw ville ha 1280kr styck för skivorna och de går knappt att få tag på någon annan stans heller. Slutade med att jag beställde av en kille på blocket så den totala summan för 2 skivor blev istället 1500:- och då tillkommer belägg och klossar så billigt är det inte. | |
|
Låter lite skumt att "de knappt går att få tag i"...Mekonomen har Brembo-skivor till din bil för 477.50/styck. /Magnus Mitt objekt: Länk |
|
|
Micro har också delar till våra fina bilar...gäller bara att kolla upp och våga fråga. sen får man ju inte glömma att e24 är baserad på e28 osv så det finns mycket som passar=) Mvh Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.