|
|
|
|---|---|
|
bytte pump och slangen som går upp till ovansidan av tanken på en e30 85, tyvärr så kommer ingen soppa nu. Antar att det beror på att slangen som går från tanken inte har bensin i nu=pumpen suger luft Finns något smidigt sätt att få bränsle i slangen fram till pump? vill helst inte slanga bensin... | |
|
pumpen sitter ju i tanken så det ska väl inte vara felet?? kolla så att det inte är veck på slangen eller att nån sladd till pumpen har gått av. eller jag kanske har fel? kanske är annorlunda på "gamla" e30?? |
|
| nix, på de tidiga modellerna sitter pumpen framför vänster bakhjul :) | |
|
Har nu druckit bensin (jättegod V-power 99 oktanig) ett par gånger, slangat bensin men ändå ingen fart på flödet i slangen från tanken, pissar lite sen slutar det... Fyllt i 40liter bensin. Ändå samma sak, trots att självfallet borde göra att det sprutar ut soppa vid detta laget med slangen under nivån i tanken... Det verkar som om tankluftningen inte funkar, vart sitter den? är det också under luckan under baksätet? kan man kolla om den är igensat på något vis? Det kommer nog att funka om jag lättar på tanklocket, men felet måste ju fixas... Har inte funderat så mkt innan, men varje gång jag tankat har det varit vackum när jag lossat tanklocket...tyder väl på kass avluftning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.