AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.621

Göran Persson tillbaka till BMW?

Vi minns alla hur Göran fick avyttra sin svensksålda 750iAL för tio år sedan då det ansågs fel att statsministern körde en så fruktansvärt lyxig bil. Kika på bilden i den här artikeln, ser ut som gubben är tillbaka till BMW för visst är det en E65 som står på uppfarten? :)

Länk

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Han har smak för det goda.
St
130
Stefan T
M135i -13
Jag tror tyvärr inte att Göran har så god smak utan att det snarare är så att bilen på bilden är en av flera BMW 760Li som Rikspolisstyrelsens har.
Kan vara som Stefan T säger men jag hoppas att det är så att han köpt sig en E65! Dels för att jag unnar honom det som människa och dels för att det är så perfekt hycklande för godsägare Persson som "hatar klassklyftor över allt annat".. kör hårt :D

/Olof
Är det Carl Bildts A6:a som står där också månne?

Men som sagt, antagligen Polisens BMW.

Den 750 han åkte i väl väl inte hans, det var väl också någon bil han åkte när han reste i tjänsten.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag unnar honom inte ett skit och inte tror jag att han har så bra smak att han köper sig en en E65:a heller. Hycklandet kan jag dock hålla med om, han är lika prylgalen som oss andra bara det att han inte erkänner det..

Min Cabrio Länk
Det finns en E38 750iAL registrerad på försvarsmakten som skall vara GP's gamla. Självklart fixade han bilar via regeringen, men han torde haft något att säga till om själv också. Precis som det knappast är en slump att alla Säpo-bilar som alltid följer kungen är 540 Protection - dels erbjuder BMW finfina färdiga lösningar med säkerhet och bepansring, så fan vet om inte både Kung Kalle-Gurra och GP gillar BMW ;)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Jag såg ett inslag på nyheterna där vår före detta landsfader klev ur en e65 när han skulle till något möte sossarna hade. Men han klev ur baksätet vilket kanske talar för att bilen inte är hans egen...?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är med all sannolikhet en av de BMW 760iL protection som rikspolisstyrelsen äger.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Hoppas inte GP har någon BMW, vete 17 om jag vill åka samma märke som den grisgubben...

/Fredrik
Vilken bil som GP kör privat kom upp vid någon av partiledarutfrågningarna inför valet. GPs svar blev: "En Saab 9-3 med en lite för stark motor för att vara politiskt korrekt".

Ingen BMW alltså.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.