AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.666

Ditec samt foggning, är det bra pris?

Tjena,

Åkte ner till mitt lilla lokala ditec-center för först och främst försöka få bort röklukten. Han rekommenderade en interiör-tvätt samt foggning.

Nån som har efarenheter av det? Tar det bort röklukt på ett bra sätt ? Hade tidigare hört om ozon, men det var ett jäkla bök med vädring av lokaler sa han, eftersom ozonet är giftigt. Är foggningen lika bra som ozonbehandling ?

När jag ändå var där så kollade jag vad en helrekond med ditec utvändigt skulle kosta och jag fick ett pris, 5000 :- med utvändig ditec och invändig städning samt foggningen inkluderat?

Är det värt detta? Bra eller dåligt pris? Har ingen aning själv.
Är det förresten dåligt att ditecbehandla bilen före vintern ? min bil är nog inte ett dugg behandlad för vattnet bara lägger sig på lacken. Har bara haft den nån månad. så jag vet inte vad som är gjort på den.
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Tycker 5000 låter som ett mycket mycket bra pris. Kolla om du kan få en Glastec-behandling också.. den är grym.

Att Ditecbehandla innan vintern är väl bland det bättre du kan göra.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Glastec ingick också minsann.
Ozon är bättre på röklukt i bilen har bägge maskinerna,inte fan behövs det vädra ut hela lokalen däremot för man vädra ut bilen ett tag. Dom flesta bilfirmorna i stan hyr ozonagg av mig just för att ta bort röklukt. 700:- tar jag för det så låt han inte blåsa dig på nå stora pengar.
jag kommer betala 1500 för en totalrekonditionering invändigt samt det antal foggningsbehandligar som krävs för att få bort lukten. Det är väl inte så himla dyrt ändå? Skiter i utvändig ditec nu för jag har inte dom pengarna för tillfället. Har mycket annat i pipen :P Dock vill jag bli av med röklukten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.