|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| nej precis.. det var bra och höra så man slipper köpa dom blå.. dom är inte billig e! nej det sätter ju lite påfrestningar i g´rejorna när man laddar uppåt 3 bra:P hehhe | |
| står innför ett svårt val om jag ska ha 180hk i en 325tds och en 524td e28 vilken blire lättast och få upp i 180hk? har frågat förut vet. men vill veta vad som måste göras.. ja man chippar ju bara en 325 med kcr tar en större ic ovh kör med 1.2 i ladd , med 2.5 tuns avgas då borde man väll ha 180hk? eller?.. och ställer pumpen på max p åen 524 kör med bra ic och 2.5 avgas och 1.2 i ladd.. vilken tror ni går bässt? | |
|
den som är lättast är ju givetvis 524:an att få upp i 180hk då det bara är att ställla på pumpen och montera IC men prestanda mässigt 0-150 så blir det nog hugget som stucket då båda väger ungefär lika mycket (325tds borde dock gå fortare i toppfart pga mindre cw värde) |
|
| okej då spelar det igentiligen ingen roll vilken man köper med tanke på att båda går ungefär lika. men sedan när man ska trimma vidare så är vell 524an bättre? sedan förutom om man ställer på pumpen och kör med ic . så ökar laddtrycket på en 524 får man mer än 180 hk då? och vad är vw värde? är det ugefär som luftmotstånd? mvh robban | |
|
cw-värdet = luftmotståndskofficient ju högre siffra desto högre motstånd |
|
| okej så en e28 är itne så bra byggd för luftmotstånd alltså | |
|
precis |
|
|
men det finns ju både för och nackdelar med bilarna. dels så har ju 524 mekanisk pump medans 325elektronisk.. men 325an har bättre cw värde. och 524an har bättre grenrör och turbo?eller? kan man ta grenrör och turbo från 524 s¨å det passar bolt on på en 325 för grenröret och turbon är vell bättre på 524an ? mvh robban |
|
|
men det finns ju både för och nackdelar med bilarna. dels så har ju 524 mekanisk pump medans 325elektronisk.. men 325an har bättre cw värde. och 524an har bättre grenrör och turbo?eller? kan man ta grenrör och turbo från 524 s¨å det passar bolt on på en 325 för grenröret och turbon är vell bättre på 524an ? mvh robban |
|
|
helgonet: Japp raka rör å rensad katt, låter väldigt mkt, men inte som en gammal 240 eller så, turbon dämpar ju som sagt mkt. Håller man 90 så låter de inte mkt alls. Ska montera en ljuddämpare så småningom, när jag har samlat ork. Undra hur stor som behövs? Simons minsta som är 300 lång skulle passa fint om man kikar på utrymmet |
|
| min528: har du gjort något åt motorn i övtigt också? och issåfall vad? och hur många kusar och vrid ligger den på? mvh robban | |
|
Chippad med KCR (ej nu på vintern) har inte gjort nånting me motorn, går inte å göra så mkt med elpumpen 143hk och 260Nm har jag för mig de ska vara enligt boken, sen om de verkligen är de eller inte är ju svårt å säga |
|
| okej men det rör väll hyffsat på sig då med kcr boxen | |
| jo de gör den, förhoppningsvis bättre när jag monterat mekpumpen, inge elektroniska hinder där inte :D | |
| jo men kör du ifrån motsvarande modell fast bensinare 525 med kcr boxen? mvh robban | |
| vet ej har aldrig provat, fast folk påstår det! den går jävligt bra fast de känns å hörs liksom inte, på grund av vridet och de låga varvtalet | |
| jo okej men det är det som ör kul att man inte hör effekten i en diesel. är själv sugen på en 325 tds som jag tänkt småtrimma lite med kcr box 1.4 bars laddtryck och en stor ic och 2.5 avgas, då borde den nästan gå bättre än min nuvarande bil bmw m535 e28 86 eller vad tror ni? är sugen på en 524 e28 men det tar vi en annan gång. mvh robban | |
|
jag tror inte att den blir snabbare än 535:an tack vare mindre effekt vikt/hk är ju inte likadant 535:an har väl 204hk???? och en 355tds har 173hk med box |
|
|
du ville ju ha fler filmer Länk |
|
| jo okej men om man trimmar en 524 e28 å borde den va nära tycker jag väger ju 100kg mindre oxå... är det din bil i filmen föresten:D ,vh robban | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.