|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet om E34 fälgar passar till E39 ? | |
|
Nej, inte utan modifiering Navhålet måste i så fall svarvas upp till 74.1 mm som är e39-måttet. e34 har 72.5 (72.6?) mm. |
|
| låter underligt det du säger då jag kör med min gammal e34 fälgar som jag hedde till min e34 525tds 94 och nu sitter de på min 523i 00 e39 och de passar utan problem | |
| Joakim E - En originalfälg från E34 passar INTE på E39 utan modifieringar, sen får det låta hur underligt du vill. | |
|
då är det ju inte lite konstigt då jag köpte min fälgar för tre år sen alu just för en e 34 men passar fint på min e39 iaf |
|
|
Låter konstigt Joakim, en E34 fälg ska som sagt inte passa på en E39 eftersom navhålet är mindre på E34. Kanske fick du tag i en fälg som anpassad för E39 och som är tänkt att behöva centreringsring vid montering på E34? Var det en original E34 fälg från bmw du köpte? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Joakim E: Några möjliga scenarion i ditt fall, 1. Dina fälgar till e34'an har för stora hål, dvs de är avsedda för e39. Är det eftermarknadsfälgar? Om det är BMW-fälgar, vilket artikelnummer har de (det står på insidan av dem)? 2. Dina nav på din e39 är fel, dvs avsedda för e34. 3. Dina nav på din gamla e34 var fel, dvs naven var till e39. 4. Du hade fälgarna på din e34 utan att märka att fälgarna var för stora. 5. Fälgarna sitter nu på din e39 utan att bottna. 6. Bakom ditt nick döljer sig Joe Labero. |
|
|
Aborrade upp mina e34 fälgar från min 525tds för att passa min e39 i måndags. Innan passade de inte, kändes iofs som att man hade kunnat pressa fast dem med våld, men de hade troligen inte lossnat sen :( Nu passar de perfekt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
6: möjligtvis en avlägsen släkting till Labero. ///MVH Hasso Länk |
| nu när ni säger det så satt det plast ringar i dem på e34an sorry kom inte ihåg dem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.