AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
573

Ac kontrolenhet till E39

Bu
5
Buickpower
525itouring-04á
modell-05
hej har just köpte n 520i e39 och mitt problem är attt lilla fläckten i Ac kontroll enheten går hela tiden fast bilen stått av stängd på jobbet över 8 timmar.
har för mig att den bara ska gå en liten stund efter man stängt av bilen.

Cupe´fläckten är det oxå dålig fart på mellan och full är samma fart går och stänga av den men dålig fart från början till full....någon ide´va det kan vara????

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hur vet du att den lilla fläkten går hela tiden har du suttit i bilen 8 timmar och lyssnat ?? Den stängs av när bilen går i sleepmodeläge=16 minuter och vaknar till liv igen så fort bilen aktiveras igen.
Kupefläktens effekslutsteg brukar vara den krånglande faktorn när den för ett eget liv. finns mektips hur man byter det kostar 5-600 hundra.

///MVH Hasso
Länk
no
347
noah
E65 730D
Hej Prova boota om bilen, koppla bort batteri sätt på lampa halv ljuest för 5 sec

Noah Brown
Nja, halvljuset eller de flesta andra brytare och lampor är inte aktiva när batteriet är bortkopplat eftersom de styrs elektroniskt, samma sak med att öppna dörrar och luckor. Det enda som lägger på riktig belastning är t.ex ciggtändaren eller att vrida nyckeln till tändningsläget, då sker reset på några sekunder.
Buickpower: som Hasso skriver, du kan aldrig checka sensorfläkten utan att sitta kvar i bilen 16 min efter frånslag och utan att aktivera dörrar eller annat. Så fort du låser upp eller öppnar så startar fläkten igen. Kolla även så kupéfiltren är friska om regleringen av hastigheten verkar konstig, prova t.ex att köra utan filter tillfälligt.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.