AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
521

520 års 88 går inte rent

Hej

Har en gammal 520 års 88 E34 som inte går rent asså den går på 5 cyl tills den blir varm typ. samt så går den ganska ojämt på tomgång. vad kan detta vara??? E de skroten som gäller elle.

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Börja med att kolla vanliga saker, såsom tändstift, tändkablar etc. Vanlig felsökning. Alltså att alla tändstiften ger gnista, etc. Är det gnista hos alla, kan det vara allt ifrån dålig komp, till strulande spridare.

När du kollat alla sådana här vanliga grejjer, och märker att felet inte är något simpelt, ja kom då tillbaks hit, skriv vad som fungerade, samt vad du har kollat, annars är det svårt att hjälpa, då det kan vara hundratals grejjer. Mao för att vi ska kunna svara lite bättre, måste man kunna utesluta vissa små standard fel!

Visa användare
586
wdac
325i -05
gör alltid en "grund" service, kolla/byt olja, byt tändstift, börja inte rota med dyra saker så som tändkablar å spolar.. kolla även om spolarnas trattar som ska täcka tändstiften som gummiet är sprukket eller ej... de kan nämligen gå överslag till blocket istället

på min 325a så hade en spruckigt så jag tog en kort bit trädgårdslans snitta upp ena sidan å trädde på slangen med en tejp utanpå tratten som ska isolera tändstiften.. då började den gå bra igen..

du ser om det gått överslag då de kommer förmodligen vara vit oxid på gummiet.. även om de inte är oxid så se till att isolera ordentligt så de inte slår över med tändningen i sprickorna eller om de fattas gummie.
Ja jag kan tänka mig att de kan vara nått överslag nånstans. för idag gick den klockrent hela dagen..
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Du kan börja med att mäta upp tändkablarna!
Vid överslag i dessa brukar fenomenen var liknande dina!
Hade likadant med min M635:a,slutade med en helt ny tändkabelsats a´3700 riksdaler!

MVH Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.