AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.006

Nu har jag bytt allt på min bmw 525 -89 och går lika dåligt för det

Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Bilen är fortfarande slö! Går nästan bättre på halvgas en på fullt blödrar ibland och sakkar. Har bytt soppapump soppafilter stift tändspole spjälhus givaren lmm bränsleregulator m,m m,m. Bilen går dock bra ibländ i några sekunder typ 10sek sen dåligt vid fullgas. Kan någon hjälpa är less nu :(
Kan det vara lamdan? Katten är det inte de har jag kollat. HJÄLP

Var rädd om körkortet
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Har du märkt ifall tomgången pendlar ibland? Blir det nån skillnad om du disconnectar lambdan?

Kollat tjuvluft? Ja du, lamdban känns ju inte helt galet att byta.
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Bilen svajar vid tomgång ochså! Men har trot att det är tomgångsmotorn! Inget tjuvluft nyapackningar nästan överallt. menar du att jag kan prova dra ur lambdan?

Var rädd om körkortet
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Är bilen svårstartad varm också?

Går bilen bättre kall?

Äh, jag skulle nog byta den, om du ändå har bytt så mkt så skulle jag inte dra mig för att byta lambdan.
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Självklart så kan jag byta den! Ska göra det med! den är inte svårstartad varm. Kankse du som blanda ihop nått :) Och inte svårstartad kall häller! Men går dåligt när den är kall. :S

Var rädd om körkortet
Te
63
Tewe
520dT xDrive -18
Känner igen symptomet på en Ford jag hade tidigare. Den gick bra upp till halvgas men sen när jag tryckte på lite mer så började den gå väldigt illa. Jag bytte allt man kan få för sig att det kan vara fel på!

Lösningen kom när jag trött stod och tittade ner i motorutrymmet när det blivit mörkt. Då såg jag ett litet överslag i en kabel nere vid startmotorn som blev kraftigare desto mer jag gasade för motorn vred sig lite då. Jag vred ut kabeln och motorn började gå som en dröm. Så mitt tips är att även kolla det mest banala, överslag!

ts
107
tsotred
540iA-96
En till banal grej är slangen till bränsletrycksregulatorn.
Grannen råkade ut för att den blev svampig i änden, en avbitare och
bort med 2 cm så var det problemet ur världen.
Exakt de symptom som du har.
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Teve! Kan var att bra tips! Känns nästan som att det skulle kunna ligga något i det! Sen slangen till bränsleregulatorn är väldigt fin så tror inte att det kan vara så! men värt att kolla! Tack

Var rädd om körkortet
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Se till att alla jordpunkter sitter ordentligt fast, ev ta ¨lös dom och rensa. dålig jordning är en vanlig orsak till driftstörningar. näst lambda och ev luftläckage på insugssidan, brukar kunna ge svajande tomgång och dålig gång när kall(allt krymper i kyla-läckage, blir tätt när motorn är varm, har varit med om detta....

MVH
Sakke
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
Fundera på det!? Hur ser man skillnad på en 2l motor och en 2,5l motor? finns det någon betekning på motorblocket?

Var rädd om körkortet
Je
61
Jean123
M50B28 Turbo
Kickan du säger att bilen svajar på tomgång, hostar och smäller. Låter som ett tändningsfel att den misständer. kollat stiften? alla tändkablar? tänder den? kollat alla givar ?
Visa användare
27
Kickan
Bmw 525i -89
mm Hostar gör den men inte direkt smäller kanske jag som överdrev lite! Men börjar nästan rikta in mej på nå sånt jag med! Är det vanligt att det blir nå fel i förelarlocket? typ bränt eller liknande? När man startar bilen så hoppar den igång direkt men lägger av och hoppar igång vid 200varv sen ¨går den normalt på tom gång fast svajar i mellan 800 1000 så det kan ju vara nå med tändningen ändå. vad tycker du jag bör kolla? Hur mäter jag upp tändkablar? Sitter det någon hallgivare i fördelarlocket/rotorn? Mvh Christian

Var rädd om körkortet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.