|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen blivit ägare till en e34 525 tds. Min första BMW dessutom. Och har fått ett litet problem. Eller snarare, problemet fanns där när jag köpte den. Därav det lite lägre priset. Den vill verkligen inte starta när den är varm. Det vill säga, så fort den inte glöder så är den dum att starta. Oavsett om man gasar eller ej. Har haft en hel del dieslar i mina dagar, men aldrig stött på ett sånt här problem. Alltid varit tvärtom i sådana fall. Ännu ett skumt fenomen var när det var ett åar minusgrader senast. Då ville den inte alls. Verkade om att den inte ville gasa. startade till och låg på runt 700 rpm, bara för att dö igen. Läst lite andra inlägg då det pratats lite om slitna banor i pumpen? Alltså de s.k slitbanor till "katt-tassarna"? Kan det var det som strular? Och hur gör man lättast för att få bukt med detta? Killen jag köpte bilen av yrade nått om slitna spridare, vilket jag inte alls tror att det är. Bör ju inte ha att göra med om motorn är kall eller inte. Oerhört tacksam för hjälp!!! | |
|
Tja...Har själv en Diesel 525 Tda 92. Har kört med den i ca 1år nu,med samma fenomen som du har. Men nu har pumpen oxxå börjat läcka lite. annars går den Fint motormässigt. Enligt experter på detta med dieslar,så är det att Pumpen är slut,finns inte mycket annat än byte tydligen. Men sök runt..finns en del trådar om just detta. Valle/ |
|
| Kolla batteriet | |
| Batteriet är nytt. Även pumpen är bytt, till en bättre beg. iofs. Men när motorn väl startat så går den fint. Så att pumpen är slut, det tror jag inte mycket på. Tror det är något med det elektriska, eftersom jag aldrig varit med om detta fenomen på en diesel med radpump eller mekanisk pump. Eller är det sp enkelt at det bara är en givare till antingen pumpen eller till styrboxen??? BMW har ju lite egna lösningar till det mesta, kanske inte alltid till sin fördel. :( | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.